گوناگون

امام حسين عليه السلام ـ در مناجات با خدا ـ گفت : كور باد چشمى كه تو را بر خود ناظر و نگهبان نبيند و زيانبار باد داد و ستد بنده اى كه از محبّت تو سهمى نداشته باشد.

امام زين العابدين عليه السلام ـ در مناجات با خدا ـ گفت : مولاى من! معرفت من، مرا به تو رهنمون شد و محبت من به تو، شفيع من نزد توست.

امام زين العابدين عليه السلام ـ نيز در دعا ـ گفت : اى يگانه من! همّ و اراده من معطوف به توست و ميل و رغبتم همه به آنچه نزد توست، اميد و هراس خالصانه ام به تو و از توست و محبّتم به تو خو گرفته است.

امام زين العابدين عليه السلام ـ در زيارت امين اللّه ـ گفت : خدايا! دلهاى فروتنان در برابرت سرگشته است و راههاى روى آورندگان به تو آشكار است.

امام صادق عليه السلام :قلم (تقدير) ، محبت خدا را رقم زده است، پس هر كه را خداوند برايش خشنودى [از خويش] را برگزيند گراميش داشته است و هر كه را به ناخشنودى [از خود] گرفتار سازد خوارش كرده است. خشنودى و ناخشنودى دو آفريده خداوندند و خدا آن چه بخواهد بر آفريده خود مى افزايد.

امام كاظم عليه السلام ـ در دعاى ماه رمضان كه از ايشان روايت شده ـ گفت : چهره مرا با نور خود روشن فرما و با محبّت خود دوستم بدار.

امام هادى عليه السلام ـ در زيارت جامعه ـ گفت : درود بر دعوتگران به سوى خدا ··· و سرشاران از محبت خدا.