پرده هاى نور

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پرده او (خدا) نور است.

امام على عليه السلام ـ در مناجات شعبانيه ـ گفت : الهى! نعمت بريدن از هر چه جز توست و روى كردن كامل به سوى خودت را ارزانيم كن و ديدگان دلهايمان را به نور نگريستن به سوى خودت روشن فرما، تا ديده دلها پرده هاى نور را از هم درند و به معدن عظمت رسند و جانهاى ما به عزّتِ قدست بياويزند.

صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ زينَ العابدينُ عليه السلام ـ في قولِهِ تَعالى: «ثُمّ دَنا فَتَدَلّى * فَكانَ قابَ قَوسَينِ أو أدنى» .حديث ـ : ذاكَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله دَنا مِن حُجُبِ النّورِ فَرَأى مَلَكوتَ السَّماواتِ ، ثُمّ تَدَلّى صلى الله عليه و آله فَنَظَرَ مِن تَحتِهِ إلى مَلَكوتِ الأرضِ ؛ حتّى ظَنَّ أنَّهُ في القُربِ مِنَ الأرضِ كَقابِ قَوسَينِ أو أدنى .حديث

امام زين العابدين عليه السلام ـ درباره آيه «سپس نزديك شد و آويخت. پس به قدر دو سر كمان يا نزديكتر بود» ـ فرمود : رسول خدا صلى الله عليه و آله به پرده هاى نور نزديك شد و ملكوت آسمانها را ديد. سپس در آويخت و از پايين پاىِ خود به ملكوت زمين نگريست تا آن جا كه گمان كرد نزديكى اش به زمين به اندازه دو سر كمان است يا كمتر.

امام رضا عليه السلام ـ درباره آيه «روزى كه آن واقعه عظيم پديدار شود و آنها را به سجود فراخوانند» ـ فرمود : پرده اى از نور كنار زده مى شود و مؤمنان به سجده مى افتند.