کتابخانه احادیث شیعه

دروغ

عرائس المجالس :لقمان به پسرش گفت: « . . . اى پسرم! از دروغ بپرهيز؛ زيرا دينت را فاسد مى كند و از جوان مردىِ تو پيش مردم مى كاهد، و در اين صورت، حيا و ارزش و مقامت از بين مى رود و خوار مى گردى و هر گاه سخن بگويى، كسى گوش نمى دهد و حرف تو را كسى تصديق نمى كند، و خيرى در چنين زندگانى اى نيست».
نمایش منبع
شعب الإيمان ـ به نقل از وَهْب بن مُنَبّه ـ : لقمان به پسرش گفت: «هر كه دروغ بگويد ، آبرويش مى رود و هر كه بداخلاق باشد ، اندوهش بسيار مى گردد و جابه جا كردن صخره ها، از فهماندن مطلبى به كسى كه نمى فهمد ، آسان تر است» .
نمایش منبع
الصَّمت و حفظ اللسان، ابن ابى الدنيا ـ به نقل از حسن ـ : لقمان به پسرش گفت: «از دروغ بپرهيز؛ زيرا مانند گوشت گنجشك، لذيذ است و كمِ آن را نيز بريان مى كنند».
نمایش منبع
بَهجة المَجالس و اُنس المُجالس :لقمان به پسرش گفت : «اى پسرم ! از دروغ بپرهيز ؛ چرا كه همانند گوشت گنجشك ، لذيذ است و هر كس اندكى از آن خورده باشد ، نمى تواند از خوردن آن خوددارى كند ».
نمایش منبع
الصَّمت و حفظ اللسان، ابن ابى الدنيا :لقمان به پسرش گفت : «پسرم ! هر كسى بد اخلاق باشد ، خودش را عذاب مى دهد ، و هر كس دروغ بگويد ، زيبايى اش رخت بر مى بندد ».
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838