کتابخانه احادیث شیعه

آنچه خدا دشمن مى دارد

صفحه اختصاصي حديث و آيات (لاَّ يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُـلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا ) . حديث
(خداوند ، دوست ندارد كسى با سخنان خود ، بدى ها[ى ديگران ]را آشكار كند ، مگر آن كس كه به او ستم شده باشد ، و البته خداوند ، شنوا و داناست) .
(وَاللَّهُ لاَ يُحِبُّ الْفَسَادَ) . حديث
(خداوند ، فساد را دوست ندارد) .
(يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لاَ تَفْعَلُونَ * كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لاَ تَفْعَلُونَ) . حديث
(اى كسانى كه ايمان آورده ايد ! چرا چيزى را مى گوييد كه انجام نمى دهيد ؟ نزد خدا بسيار موجب خشم است كه سخنى بگوييد كه عمل نمى كنيد) .
رسول اللّه صلي الله عليه و آله : إنَّ اللّه َ . . . يُبغِضُ البُؤسَ وَالتَّباؤُسَ . حديث
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، فقر و فقيرنمايى را دشمن مى دارد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، چرك و ژوليدگى را دشمن مى دارد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، هزينه كردن را دوست مى دارد و ناخنْ خشكى را دشمن مى دارد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند عز و جل كسى را كه پس از سيرى باز هم مى خورد ، كسى را كه از فرمانبرى پروردگارش غفلت مى كند ، آن كه سنّت پيامبرش را رها مى كند ، آن كه به پيمانش وفادار نيست ، آن كه با خاندان پيامبرش دشمنى مى ورزد و آن كه همسايگانش را مى آزارد ، دشمن مى دارد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، سه چيز را دشمن مى دارد : پرگويى ، پرخوابى و پرخورى .
نمایش منبع
امام عسكرى عليه السلام : شناخت حقوق برادران دينى ، انسان را محبوب خداى رحمان مى كند و او را به آن سلطان قهّار ، نزديك تر مى سازد؛ و به جا نياوردن آنها ، انسان را در درگاه الهى منفور مى سازد و منزلت او را نزد خداى بزرگوار بخشنده ، پايين مى آورد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خنده ، دو گونه است: ... اما خنده اى كه خداوند متعال آن را دشمن مى دارد ، آن است كه فرد ، سخن ناروا و باطلى مى گويد تا بخندد يا بخنداند و به موجب آن تا مسافت هفتاد سال راه در دوزخ سقوط مى كند .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، تباه كردن مال ، پرسش بسيار و قيل و قال را دوست ندارد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خداوند ، سه چيز را از [كارهاى] شما ناخوش مى دارد : [پرداختن به كار] لغو به هنگام قرائت قرآن ، به صداى بلند دعا كردن و دست به پهلو زدن حديث در نماز .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : ناخوش ترينِ سخنان در نزد خداوند عز و جل آن است كه كسى به ديگرى بگويد : «از خدا بترس!» و آن شخص پاسخ دهد : «تو خودت را بپاى!» [و پندش را گوش نكند] .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خوردن از سرِ سيرى ، خواب بى شب زنده دارى ، خنده بى [موجب] شگفتى ، ناله بلند به هنگام مصيبت ، و بانگ ناى در نعمت (شادمانى) ، نزد خدا سخت ناپسند است .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : خدا نوعى از غيرت را دوست دارد و نوعى را دشمن مى دارد . غيرتى كه خدا دوست دارد ، غيرت در امور شُبهه ناك است ، و آن [غيرتى ]كه دشمنش مى دارد ، غيرت بدون شبهه است .
خداوند ، نوعى از تكبّر را دوست دارد و نوعى را دشمن مى دارد . تكبّرى كه خداوند دوستش مى دارد ، خودپسندى و تكبّر انسان به هنگام كارزار [در راه خدا] و تكبّر در برابر صدقه (مناعت طبع و نگرفتن آن) است ؛ و امّا آن [تكبّرى] كه خدا دشمنش مى دارد ، تكبّر بنده در راه ستمگرى و تجاوز است .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : طلاق ، منفورترين حلال در نزد خداوند است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هيچ حلالى نزد خداوند ، منفورتر از طلاق نيست . بى گمان ، خداوند ، كسى را كه زود به زود طلاق مى دهد و همسر عوض مى كند ، دشمن مى دارد .
نمایش منبع
الكافى ـ به نقل از صفوان بن مِهران ـ : امام صادق عليه السلام فرمود : «پيامبر خدا فرمود : نزد خداوند ، هيچ چيزى مبغوض تر از خانه اى كه بر اثر جدايى ويران شود ، نيست» .
سپس امام صادق عليه السلام فرمود: «خداوند عز و جل به سبب دشمنى اى كه با جدايى داشت ، درباره طلاق ، چندان تأكيد ورزيد و سخن را در آن باب ، بارها باز گفت» .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند عز و جلخانه اى را كه در آن عروسى است ، دوست مى دارد و خانه اى را كه در آن طلاق است ، دشمن مى دارد . هيچ چيز در نزد خداوند عز و جلمنفورتر از طلاق نيست .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله ـ از جمله سفارش هايش به مردى از قبيله بنى تميم ـ : از بلند گذاشتن پيراهن و ازارت حديث بپرهيز ، كه نشانه تكبّر است و خداوند ، تكبّر را دوست ندارد .
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمام الصادق عليه السلام : ثَلاثَةٌ حديث فيهِنَّ المَقتُ مِنَ اللّه ِ عز و جل : نَومٌ مِن غَيرِ سَهَرٍ ، وضِحكٌ مِن غَيرِ عَجَبٍ ، وأكلٌ عَلَى الشِّبَعِ . حديث
امام صادق عليه السلام : سه چيز ، خشم خداوند عز و جل را در خود دارد : خواب بدون شب زنده دارى ، خنده بدون [موجبات ]شگفتى و خوردنِ در حال سيرى .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند عز و جلپرخورى را دشمن مى دارد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند متعال ، لباسى را كه مايه انگشت نما شدن شخص مى شود ، دشمن مى دارد .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : خداوند ، انگشت نما شدن در عبادت و انگشت نما شدن در برابر مردم را ناخوش مى دارد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838