کتابخانه احادیث شیعه

893 ـ زيارت اهل بيت عليهم السلام

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در پاسخ به حسن بن على عليه السلام كه عرض كرد : پدر جان! پاداش كسى كه شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : پسركم ! هر كه زنده و مرده مرا يا پدر تو يا برادرت و يا خودت را زيارت كند ، بر من است كه در روز قيامت ديدارش كنم و او را از گناهانش نجات دهم .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه حسن را در بقيع زيارت كند ، خداوند در آن روزى كه پاها مى لرزد ، پاى او را بر صراط استوار گرداند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : زود باشد كه پاره اى از تن من در خاك خراسان دفن شود . هيچ مؤمنى آن را زيارت نكند مگر آن كه خداوند عز و جل بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه پس از مردنمان ما را زيارت كند ، چنان است كه در زمان حياتمان زيارت كرده باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : نزديك كوفه قبرى است كه هر غمديده اى آن جا رود و در كنار آن چهار ركعت نماز گزارد ، خداوند با برآوردن حاجتش او را شادمان برگرداند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : رسول خدا فرمود : ميان قبر و منبر من باغى از باغهاى بهشت است و منبر من بر فراز آبراهه اى از آبراهه هاى بهشت است ؛ چون قبر فاطمه ـ صلوات اللّه عليها ـ ميان قبر رسول خدا و منبر اوست و قبر فاطمه باغى از باغهاى بهشت مى باشد و يكى از آبراهه هاى بهشت به سوى آن است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه حسين عليه السلام را، با معرفت به حق و مقام او، زيارت كند خداوند ثواب هزار حجّ پذيرفته و هزار عمره پذيرفته را برايش بنويسد و گناهان گذشته و آينده او را ببخشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : حسين بن على عليه السلام در نزد پروردگارش نظر مى كند . . . و مى گويد : اگر زائر من بداند كه خداوند چه برايش آماده كرده است ، هر آينه شاديش بيش از بيتابيش (از رنج سفر) خواهد بود و همانا زائر او پاك از هر گناهى به خانه خود باز مى گردد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه به زيارت اباعبداللّه عليه السلام رفتى ، با دلى غمزده و اندوهناك و پيكرى ژوليده و غبارگرفته و گرسنه و تشنه زيارتش كن ؛ زيرا كه حسين عليه السلام غمزده و اندوهناك و ژوليده و غبارگرفته و گرسنه و تشنه كشته شد . و حوايج خود را از او بخواه و برگرد و در كنار قبر او سكونت مگزين .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه مرا زيارت كند ، گناهانش آمرزيده شود و در فقر نميرد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ وقتى از ايشان سؤال شد : ثواب كسى كه يكى از شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : مانند ثواب كسى كه رسول خدا صلى الله عليه و آله را زيارت كند .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : برترى قبر امير مؤمنان بر زيارت قبر حسين همچون برترى خود امير مؤمنان بر حسين است .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام ـ در پاسخ به ابن سنان كه پرسيد : ثواب كسى كه پدر شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : پاداش او بهشت است ؛ پس آن بزرگوار را زيارت كن .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : هيچ يك از دوستان من كه عارف به حق و مقام من باشد زيارتم نكند مگر اين كه در روز قيامت شفاعتش كنم .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : هر كه مرا در ديار غربت زيارت كند ، روز قيامت در سه جا به داد او مى رسم و از هراسها و سختيهاى آنها نجاتش مى دهم : وقتى كه نامه هاى اعمال از راست و چپ پراكنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجيدن ميزان [اعمال] .
نمایش منبع
امام هادى ـ در پاسخ به ابراهيم بن عقبه كه از ايشان درباره زيارت ابى عبداللّه الحسين و ابو الحسن امام كاظم و ابوجعفر امام جواد عليهم السلام سؤال كرد ـ فرمود : زيارت امام حسين مقدّم است اما اين جامعتر و ثوابش بيشتر است .
نمایش منبع
امام عسكرى عليه السلام ـ خـطاب به ابـو هـاشم جعفرى ـ : قبر من در سُرَّ مَن رأى (سامرّا) مايه امن و امان ساكنان هر دو طرف (فرات) است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838