کتابخانه احادیث شیعه

1461 ـ ستايش غيرت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : راستى كه غيرت از ايمان است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پدرم ابراهيم با غيرت بود و من با غيرت تر از اويم. خدا ، بينى مؤمنى را كه غيرت ندارد، به خاك مالد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : راستى كه خداوند متعال غيرت دارد و راستى كه مؤمن غيرت دارد و غيرت خدا به اين است كه مؤمن آنچه را خداوند بر او حرام كرده است، انجام دهد.
نمایش منبع
كتاب من لا يحضره الفقيه : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : بوى بهشت از فاصله پانصد سال راه به مشام مى رسد، اما فرزند ناخلف و شخص ديّوث آن را استشمام نمى كنند. عرض شد : اى پيامبر خدا! ديّوث كيست؟ فرمود : مردى كه زنش زنا دهد و او از آن مطلع باشد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : ارزش مرد به اندازه همّت اوست... و دليرى او، به اندازه ننگ داشتن اوست [از تن دادن به پستيها و زبونيها] و پاكدامنى او به اندازه غيرت او.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هيچ غيرتمندى هرگز زنا نمى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : همانا خداوند نسبت به مؤمن غيرت دارد؛ پس، بى غيرت از خود غيرت نشان دهد؛ زيرا كه آدم بى غيرت واژگونه دل (زيبا بيننده زشتى) است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداى تبارك و تعالى غيرتمند است و هر غيرتمندى را دوست مى دارد. و از غيرتمندى اوست كه زشتكاريها را ، چه پيدا و چه ناپيدا، حرام فرموده است.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838