کتابخانه احادیث شیعه

چگونگى تأديب

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :فرزندان خود را در هفت سالگى نماز بياموزيد، و چون ده ساله شدند آنها را بر ترك نماز تنبيه كنيد، و بسترهايشان را از هم جدا سازيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :كودكان خرد سال خود را [نخست ]با گفتار، نماز و طهارت بياموز و چون ده ساله شدند [و اطاعت نكردند ]آنها را تنبيه كن ولى نه بيش از سه ضربه.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :فرزند، هفت سال آقاست، هفت سال بنده و هفت سال وزير. اگر تا 21 سالگى اخلاق و رفتارش را پسنديدى [كه خوب] و گرنه به حال خود رهايش كن كه تو در پيشگاه خداوند متعال معذورى.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام يا امام صادق عليه السلام :هر گاه بچّه وارد سه سالگى شد، هفت بار به او بگو: «بگو: لا إله الاّ اللّه ». سپس او را به حال خودش وا گذار تا سه سال و هفت ماه و بيست روزش تمام شود.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :فرزندت را تا هفت سالگى بگذار بازى كند، بعد از آن، هفت سال او را ادب [و دانش ]آموز و هفت سال او را همراه خود كن؛ اگر درست شد كه شده ، و گر نه خيرى در او نيست.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :پسر بچّه را بايد از پانزده شانزده سالگى بر روزه گرفتن تأديب كرد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :فرزند خود را تا شش سالگى آزاد بگذار، سپس شش سال او را سواد و ادب آموز. بعد از آن، هفت سال او را با خود داشته باش و آداب خودت را به او بياموز. اگر تربيت پذير بود و اصلاح شد كه شده ، و گرنه او را به حال خودش وا گذار.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838