کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

بيمناك ترين چيزهايى كه پيامبر از آنها بر امّتش مى ترسيد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آنچه بيش از هر چيز درباره امّتم نگران كننده است، سه چيز مى باشد: لغزش عالِم، يا مجادله منافق به وسيله قرآن، يا دنيايى كه شما را قربانى خود مى كند؛ پس از دنيا بر خويش بترسيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ترسناكترين چيزهايى كه بعد از خود بر امّتم مى ترسم اينهاست: درآمدهاى ناروا، شهوتهاى نهفته، و ربا.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بدانيد كه آنچه مرا بيش از همه نگران امّتم كرده است دو خصلت است: خواهشهاى نفس و آرزوى دراز؛ زيرا هوا و هوس ، آدمى را از حق باز مى دارد و آرزوى دراز ، آخرت را از ياد مى برد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ترسناكترين چيزى كه مى ترسم به آن مبتلا شويد شرك اصغر است؛ گفتند: اى رسول خدا! شرك اصغر چيست؟ فرمود: ريا.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :وحشتناكترين چيزى كه بر امّتم مى ترسم، منافق زبان باز است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :وحشتناكترين چيزى كه از آن براى امّتم مى ترسم ، پيشوايان گمراه كننده اند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ترسناكترين چيزى كه از آن براى امّت خود مى ترسم زرق و برق و وفور متاع دنياست.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بيشترين چيزى كه مرا نگران امّتم كرده اين است كه مال و ثروتشان زياد شود و در نتيجه به هم حسد ورزند و به جان يكديگر افتند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بيشترين ترس من براى امّتم: لغزشهاى علما، حق كشى قاضيان و تأويلهاى نادرست [از قرآن] است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه چيز مرا بيش از هر چيزى نگران امّتم كرده است: گمراه كنندگى خواهش هاى نفسانى، شكم بارگى و شهوترانى ، و خودپسندى.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بيشترين ترس و نگرانى من براى امّتم بعد از خودم: وجود مردى است كه قرآن را نابجا تأويل و تفسير كند، و مردى كه خود را به اين امر (حكومت) سزاوارتر و شايسته تر از ديگرى بداند.
نمایش منبع
تنبيه الخواطر ـ به نقل از ابو سعيد خدرى ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: بيشترين چيزى كه از آن براى شما مى ترسم بركاتى است كه خداوند از زمين نصيب شما مى كند. عرض شد: بركات زمين چيست؟ فرمود: زرق و برق دنيا.
نمایش منبع
كنز العمّال :عمر به كعب گفت : مطلبى از تو مى پرسم، جواب آن را از من پوشيده مدار. كعب گفت: به خدا قسم چيزى را كه بدانم از تو پوشيده نمى دارم. عمر گفت: بيشترين نگرانى تو براى امّت محمّد صلى الله عليه و آله چيست؟ كعب گفت: وجود پيشوايان گمراه كننده. عمر گفت: درست گفتى. پيامبر خدا اين مطلب را پنهانى به من گفته و مرا از آن آگاه ساخته است!
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838