کتابخانه احادیث شیعه

فرا خواندن هر امّتى به امام آن

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ درباره اين آيه «روزى كه هر گروه از مردم را به پيشوايانشان بخوانيم» ـ فرمود : هر گروه را به نام امام دوران خود و كتاب خدا و سنّت پيامبرشان فرامى خوانند.
نمایش منبع
امام حسين عليه السلام ـ درباره آيه «روزى كه هر گروه از مردم را به پيشوايانشان بخوانيم» ـ فرمود : يك امام به راه راست فرا خوانْد و پيروانش دعوت او را لبيك گفتند و امامى به گمراهى خوانْد و پيروانش به دعوت او پاسخ دادند. آنان در بهشتند و اينان در دوزخ و اين است سخن خداوند عزّ و جلّ كه: «گروهى در بهشت هستند و گروهى در دوزخ».
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام :پروردگارا! تو در هر زمان دين خود را با امامى پشتيبانى كردى، كه او را نشانه اى براى بندگانت و روشنى بخش سرزمينهايت قرار دادى و اين، پس از آن بود كه ريسمان [ارتباط ]آن امام را به ريسمان خودت پيوند زدى و او را وسيله رسيدن به خشنودى ات قرار دادى.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :چون روز قيامت شود··· از سوى خداوند جلّ جلاله، ندا مى آيد كه: هان! هر كس در سراى دنيا به امامى اقتدا كرده است، پس، در پى او به همان جا رود كه او را مى برند. در اين هنگام است كه «پيروى شدگان از پيروان خود بيزارى مى جويند».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :هيچ قومى نيست كه در دنيا به امامش اقتدا كرده باشد، مگر آن كه در روز قيامت او آنان را لعنت مى كند و آنان او را ؛ مگر شما و كسانى كه چون شما باشند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838