کتابخانه احادیث شیعه

درجات ويژه در بهشت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند متعال در بهشت ستونى از ياقوت سرخ آفريده است كه روى آن هفتاد هزار قصر است و هر قصرى هفتاد هزار اتاق دارد. خداوند عزّ و جلّ اين قصرها را براى كسانى آفريده است كه به خاطر او يكديگر را دوست مى دارند و ديد و بازديد مى كنند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در بهشت قصرى است كه وارد آن نمى شود مگر آنان كه ماه رجب را روزه مى گيرند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در بهشت درجه اى است كه به آن دست نمى يابد مگر پيشواى دادگر يا خويشاوندى كه زياد صله رحم به جا آورد و يا عيالوار صبور.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در بهشت اتاقهايى است كه بيرون آن از داخل ديده مى شود و درون آن از بيرون. در اين اتاقها آن كس از امّت من سكنا خواهد گزيد كه سخن نيكو بگويد، اطعام كند، به همگان سلام دهد، بر روزه مداومت كند و شب هنگام كه مردم در خوابند، نماز بگزارد.
نمایش منبع
بحار الأنوار :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : در بهشت منزلهايى است كه بندگان با اعمال خود بدانها نمى رسند. اين منزلها نه از بالا آويخته اند و نه بر ستونى تكيه دارند [ در آسمان معلّقند ]. عرض شد: اى پيامبر خدا! اهل اين منازل كيانند؟ فرمود: بلا كشيدگان و اندوه زدگان.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام :خداوند عزّ و جلّ بهشتى دارد كه جز سه كس وارد آن نمى شود: فردى كه درباره خود به حق داورى كند، فردى كه به خاطر خدا، به ديدن برادر مؤمن خود رود و فردى كه براى خدا، برادر مؤمن خود را بر خويشتن ترجيح دهد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838