کتابخانه احادیث شیعه

ايستگاههاى قيامت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ آنگاه كه به ايشان عرض شد : چه طولانى است آن روز [قيامت ] ـ : سوگند به آن كه جانم در دست اوست، [آن روز] براى مؤمن بسيار كم و كوتاه باشد تا جايى كه از يك نماز واجب كه در دنيا مى خواند كوتاهتر است.
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ به نقل از ابو درداء ـ : از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمايد : كسى كه [در دنيا با ارتكاب گناه ]به خود ستم كرده باشد، در آن روزى كه اندازه آن پنجاه هزار سال است نگه داشته مى شود چندان كه خداوند اندوه را به درون او مى برد. سپس به او رحم مى كند و به بهشت مى بردش. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : ستايش از آن خدايى است كه اندوه از ما بزدود، خدايى كه در طول مدت محشر [غم و اندوه ]به درون آنها وارد كرد.
نمایش منبع
الأمالى للطوسى : امام صادق عليه السلام فرمود : هان! پيش از آن كه به حساب شما رسيدگى شود، خود به حسابتان رسيدگى كنيد؛ زيرا قيامت پنجاه ايستگاه دارد كه هر ايستگاهى هزار سال، از آن سالهايى كه شما مى شماريد، طول مى كشد. حضرت سپس اين آيه را تلاوت كرد : «در روزى كه مقدار آن پنجاه هزار سال است».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : اگر قرار باشد كار رسيدگى به حساب خلايق را كسى جز خدا به عهده بگيرد، پنجاه هزار سال بايد درنگ كنند تا حسابرسى آنان تمام شود. امّا خداوند سبحان اين كار را در يك ساعت تمام مى كند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : آن روز (قيامت) به نيمه نرسيده كه بهشتيان در بهشت به خواب نيمروزى مى پردازند و دوزخيان در دوزخ [يعنى در كمتر از نصف روز تكليف همه معلوم مى شود].
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838