کتابخانه احادیث شیعه

ترغيب به فرو خوردن خشم

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه خشمى را فرو خورد، خداوند درون او را از ايمان پُر كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بنده هيچ جرعه اى را سر نكشيد كه نزد خدا برتر از جرعه خشمى باشد كه به خاطر رضاى خدا آن را فرو خورَد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از محبوبترين راهها به سوى خداوند عزّ و جلّ دو جرعه است : جرعه خشمى كه با بردبارى آن را فرو برى و جرعه مصيبتى كه با شكيبايى كردن آن را فرو برى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : به هنگامى كه خشمگين شوم كى خشمم را فرو بنشانم؟! آيا هنگامى كه از انتقام گرفتن نا توانم و به من گفته مى شود : بهتر است صبر كنى؟! يا هنگامى كه توانايى انتقام دارم و به من گفته مى شود : بهتر است گذشت كنى؟!
نمایش منبع
امام على عليه السلام : كسى كه از خدا بترسد، هنگام خشم انتقام نمى گيرد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در نامه اى به حارث همدانى ـ نوشت : خشم را فرو خور و به هنگام توانايى گذشت كن و در هنگام عصبانيت بردبار باش و در وقت چيرگى ببخشاى، تا سرانجامت نيكو باشد.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام : هيچ جرعه اى سرنكشيدم كه نزد من خوشتر از جرعه خشمى باشد كه با آن طرف مقابل را تلافى نكنم (كيفر ندهم).
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : كسى كه خشمى را فرو خورد در حالى كه مى تواند آن را اعمال كند، خداوند در روز قيامت دلش را از ايمنى و ايمان بياكَنَد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه خشمى را فرو خورد كه اگر بخواهد مى تواند آن را به كار بندد (از طرف خود انتقام بگيرد)، خداوند در روز قيامت دلش را از خشنودىِ خود پُر سازد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه خشم خود را نگه دارد، خداوند عيب او را بپوشاند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : نيكو جرعه اى است خشم، براى كسى كه بر آن شكيبايى ورزد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : محبوبترين جرعه نزد خداوند عزّ و جلّ كه آدمى آن را مى نوشد، جرعه خشمى است كه در دلش به گردش در مى آيد و او آن را يا با صبر و يا با بردبارى فرو مى برد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838