کتابخانه احادیث شیعه

فراوانى فرشتگان

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از چيزهايى كه خدا خلق كرده، چيزى فراوان تر از فرشتگان وجود ندارد.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه صلى الله عليه و آله ـ لَمّا قَرَأ «هَلْ أتى ···» .حديث حتّى خَتَمَها ـ : إنّي أرى ما لا تَرَونَ ، و أسمَعُ ما لا تَسمَعونَ ، أطَّتِ .حديث السَّماءُ و حُقَّ لَها أن تَئطَّ ، ما فيها مَوضِعُ قَدَمٍ إلاّ مَلَكٌ واضِعٌ جَبهَتَهُ ساجِدا للّه ِ .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ وقتى سوره «هَلْ أتى···» را تا پايان آن قرائت كرد ـ فرمود: من چيزى را مى بينم كه شما نمى بينيد و چيزى را مى شنوم كه شما نمى شنويد. آسمان [بر اثر سنگينى] به صدا درآمد و بايد هم به صدا درآيد. [زيرا] در آسمان جاى پايى نيست مگر اينكه فرشته اى پيشانى خود را نهاده، خداى را سجده كنان است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : در طبقات آسمان ها جايى به اندازه تخته پوستى وجود ندارد، مگر اينكه بر آن فرشته اى سجده كنان است، يا [در خدمت ]كوشا و چالاك. بر اثر طاعت دراز مدّت ، علم و معرفت آنها نسبت به پروردگارشان افزون مى شود و عزّت و اقتدار پروردگارشان در دل هاى آنها پر شكوهتر مى گردد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : سوگند به آنكه جانم در دست اوست، فرشتگان خدا در آسمان ها بيشتر از شمار خاك در زمين هستند و در آسمان هيچ جاى پايى نيست، مگر اينكه در آنجا فرشته اى مشغول تسبيح و تقديس خداست، و در زمين هيچ درخت و كلوخى نيست مگر اينكه در آن فرشته اى است گماشته بر آن.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838