کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

تشويق به رعايت عدالت ميان فرزندان

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از خدا بترسيد و ميان فرزندانتان به عدالت رفتار كنيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : حق آنان (فرزندانت) بر تو اين است كه ميانشان به عدالت رفتار كنى، چنان كه حق تو بر آنان اين است كه از تو اطاعت كنند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه صلى الله عليه و آله : اِعدِلوا بَينَ أولادِكُم في النُّحْلِ .حديث ، كما تُحِبُّونَ أن يَعدِلوا بَينَكُم في البِرِّ و اللُّطفِ .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ميان فرزندان خود در عطا و بخشش به عدالت رفتار كنيد، همچنان كه دوست داريد آنان نيز، در احترام و محبت، ميان شما عادلانه عمل كنند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از خدا بترسيد و ميان فرزندانتان به عدالت رفتار كنيد، همچنان كه شما نيز دوست داريد آنان اطاعت و احترامتان كنند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ميان فرزندان خود به عدالت رفتار كنيد، همان گونه كه شما خود نيز دوست داريد آنان در احترام و محبّت [نسبت به شما ]عدالت به خرج دهند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در عطا كردن چيزى به فرزندان خود ميان آنها برابرى نهيد. اگر قرار بود من يكى را برترى دهم، زنان را برترى مى دادم.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال دوست دارد كه ميان فرزندان خود يكسان عمل كنيد، حتى در بوسيدن آنها.
نمایش منبع
كنز العمّال ـ به نقل از نعمان بن بشير ـ : پدرم به من چيزى بخشيد. مادرم، عَمره دختر رواحه، گفت: راضى نمى شوم مگر اينكه پيامبر صلى الله عليه و آله را بر اين كار گواه بگيرى. پدرم خدمت پيامبر رفت و عرض كرد: من به فرزندِ همسرم عمره پاداشى داده ام و مادرش به من امر كرده است كه شما را گواه بگيرم. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: به همه فرزندانت چنين پاداشى داده اى؟ عرض كرد: نه. فرمود: از خدا بترسيد و ميان فرزندانتان به عدالت رفتار كنيد. من بر بى عدالتى گواه نمى شوم.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : رسول خدا صلى الله عليه و آله مردى را ديد كه دو فرزند داشت و يكى را بوسيد و ديگرى را نبوسيد. فرمود: چرا ميان آن دو برابرى نگذاشتى؟!
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : به خدا قسم كه من گاه با يكى از فرزندانم مماشات مى كنم و او را روى زانويم مى نشانم و خيلى محبّتش مى كنم و قدردانى زيادى از او به عمل مى آورم، در صورتى كه حق با فرزند ديگرم مى باشد. اما اين كارها را براى آن مى كنم كه اين يكى را از گزند او و ديگر فرزندانم نگه دارم، تا مبادا با او همان كارى را بكنند كه برادران يوسف با او كردند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838