کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

حكمران بايد مهربان و نرمخو باشد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خدايا! هر كس زمام امرى از امور امّت مرا عهده دار شد و بر آنان سخت گرفت،تو نيز بر او سخت بگير و هر كس امرى از امور امّت مرا به عهده گرفت و با آنان نرمخويى كرد، تو نيز با او نرمى كن.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس بر يكى از افراد جامعه فرمانروا شود، روز قيامت آورده شود و روى پل جهنم نگه داشته شود، اگر خوشرفتارى كرده باشد نجات يابد و اگر بدرفتارى كرده باشد پل شكافته شود و او به دوزخ سقوط كند··· .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در فرمان استاندارى مصر به مالك اشتر ـ نوشت : دل خود را آكنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان و مبادا براى آنان چون جانور درنده اى باشى كه خوردنشان را غنيمت دانى؛ زيرا كه مردم دو دسته اند: يا برادر دينى تو هستند و يا همنوع تو. در معرض لغزش و خطا قرار دارند و گاه از روى عمد يا خطا دست به گناه و تجاوز مى آلايند. پس همان گونه كه خود دوست دارى خداوند نسبت به تو بخشش و گذشت كند، تو نيز نسبت به آنان بخشش و گذشت داشته باش؛ زيرا تو بالا دست آنها هستى و فرمانرواى بر تو بالا دست تو مى باشد و خداوند بالا دست كسى است كه تو را به امارت گماشته است!
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838