کتابخانه احادیث شیعه

اركان جهان

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله ـ در توصيف امامان فرزند على عليه السلام ـ : آنها، خلفا، اوصياء، فرزندان و خاندان من هستند... خداوند عزّوجل با آنها آسمان را نگاه داشته، تا جز به اذن او، بر زمين فرو نيفتد و خداوند با آنها زمين را از اين كه اهلش را بلرزاند حفظ كرده است.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام : ما امامان مسلمانان و حجّتهاى الهى بر جهانيان و سروران مؤمنان و جلوداران سپيد پيشانيهاى دست و پا سفيد و سالار مؤمنان هستيم. ما موجب امنيت زمينيان هستيم چنان كه ستارگان، سبب امان آسمانيان هستند. خداوند به سبب ما آسمان را نگاه داشته تا مبادا ـ جز به اذان او ـ بر زمين فرو افتد و با ما زمين را حفظ كرده تا اهل زمين را نلرزاند. باران را به سبب ما فرو مى فرستد و رحمت را در پرتو وجود ما مى پراكند و بركتهاى زمين را بيرون مى دهد و اگر كسى از ما در زمين نمى بود اهل خود را فرو مى كشيد.
نمایش منبع
امام هادى عليه السلام ـ در زيارت جامعه كه امامان را با آن زيارت مى كنند ـ : اى سرورانم! من نمى توانم ستايش شما را شماره كنم و به كُنه مدح شما برسم و به توصيف منزلت شما دست يابم. شما نور برگزيدگان و هدايتگر نيكان و حجّتهاى خداوند جبّار هستيد كه خداوند به سبب شما هر كارى را آغاز مى كندوپايان هر كارى را به سبب شما مقرّر مى فرمايد و در پرتو وجود شما باران فرو مى ريزد وبا شما آسمان را نگاه مى دارد تا مگر به اذن او فرو نيفتد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838