کتابخانه احادیث شیعه

كان دانش

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : ما اهل بيت، كليدهاى رحمت و جايگاه رسالت و محلّ آمد و شد فرشتگان و كان دانش هستيم.
نمایش منبع
حميد بن عبداللّه بن يزيد مدنى: نزد پيامبر صلي الله عليه و آله ، درباره يكى از داوريهاى على بن ابى طالب سخن به ميان آمد. پيامبر صلي الله عليه و آله به شگفت آمد و فرمود: سپاس خدايى را كه حكمت را در ميان ما اهل بيت نهاد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : ما درخت نبوّت و فرودگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و كانهاى دانش و سرچشمه هاى حكمت هستيم. يار و دوستدار ما رحمت را چشم مى كشد و دشمن و كينه توز ما يورش را انتظار بَرد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در خطبه اى براى مردم مدينه ـ : آگاه باشيد، سوگند به خدايى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد، اگر دانش را از كانش برگيريد و آب را با گواراييش بنوشيد و خير را از جايگاهش بيندوزيد و راه روشن را در پيش گيريد و در پيمودن حقّ، مسير آن را بپيماييد، راهها بر شما هويدا شود و نشانه ها بر شما رخ نمايد و اسلام براى شما پرتو افشانى كند.
نمایش منبع
امام حسين عليه السلام : ما نمى دانيم چرا مردم كينه ما را مى جويند! در حالى كه ما خانه رحمت و درخت نبوّت و كان علم و معرفتيم.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام : چرا مردم كينه ما را مى جويند؟! در حالى كه به خدا سوگند ما درخت نبوّت و خانه رحمت و كان علم و معرفت و مكان آمد و شد فرشتگانيم.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : آگاهى از كتاب خداوند عزّوجل و سنّت پيامبر او صلي الله عليه و آله در دل مهدى ما مى رويد، چنان كه كشت و زرع به بهترين شكل آن. پس اگر كسى از شما مانْد تا او را ببيند بايد هنگام ديدن او بگويد: سلام بر تو اى اهل خانه رحمت و نبوّت و كان دانش و جايگاه رسالت.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام : شَجَرَةٌ أصلُها رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله ، وفَرعُها أميرُ المُؤمِنينَ عَلِيٌّ عليه السلام ، وأغصانُها فاطِمَةُ بِنتُ مُحَمَّدٍ عليهاالسلام ، وثَمَرَتُهَا الحَسَنُ والحُسَينُ عليهماالسلام ، فَإِنَّها شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ ، ونَبتُ حديث الرَّحمَةِ ، ومِفتاحُ الحِكمَةِ ، ومَعدِنُ العِلمِ ، ومَوضِعُ الرِّسالَةِ ، ومُختَلَفُ المَلائِكَةِ ، وموضِعُ سِرِّ اللّه ِ ووَديعَتِهِ ، والأَمانَةُ الَّتي عُرِضَت عَلَى السَّماواتِ والأَرضِ ، وحَرَمُ اللّه ِ الأَكبَرُ ، وبَيتُ اللّه ِ العَتيقُ وحَرَمُهُ حديث .
امام باقر عليه السلام : درختى كه ريشه آن، رسول خدا و شاخه آن، اميرالمؤمنين على عليه السلامو نوشاخه هاى آن فاطمه، دخت محمّد صلي الله عليه و آله و ميوه هاى آن حسن و حسين است، درخت نبوّت است كه روييده رحمت و كليد حكمت و كان معرفت و جايگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و موضع سرّ و سپرده الهى و امانتى است كه بر آسمانها و زمين عرضه شده و پردگيان بزرگ خدا و بيت و حرم قديم اوست.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : چون زوال ظهر مى شد على بن الحسين عليه السلامنماز مى گزارْد و سپس دعا مى كرد و پس از آن بر پيامبر صلي الله عليه و آله چنين درود مى فرستاد: خدايا درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد كه درخت نبوّت و جايگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و كان علم و معرفت و اهل بيت وحى هستند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838