کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

فصل سوم : عذاب ستم كنندگان به اهل بيت عليهم السلام

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : واى بر ستمگرانِ به اهل بيت من؛ آنان به همراه منافقان، در پايين ترين طبقه دوزخ عذاب مى شوند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : بهشت سه درجه دارد و دوزخ سه درك... در پايين ترين دَرَك دوزخ، كسى جاى مى گيرد كه ما را در دلش دشمن بدارد و با زبان و دستش عليه ما يارى رساند؛ در درك دوم دوزخ كسى جاى مى گيرد كه ما را در دلش دشمن بدارد و با زبانش به زيان ما كار كند؛ و در درك سوم دوزخ كسى جاى مى گيرد كه در دلش ما را دشمن بدارد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام: هر آن كس كه در دلش ما را دشمن بدارد و با زبان و دستش عليه ما يارى رساند، او به همراه دشمن ما در آتش باشد و هر آن كس كه در دلش ما را دشمن بدارد و با زبانش بر ضد ما يارى رساند، او نيز در آتش باشد؛ و هر آن كس كه در دلش ما را دشمن بدارد، ولى با دست و زبانش عليه ما كارى نكند، او هم جايش در آتش است.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام ـ در فضيلت كربلا و زيارت حسين عليه السلام ـ : خداوند به آسمانها و زمين و كوهها و درياها و هر موجودى كه در آنهاست وحى مى فرمايد... سوگند به عزّت و جلالم كه هركس به رسول و برگزيده ام ستم كند و حرمت او را بشكند و عترتش را بكشد و پيمانش را زير پا نهد و به اهل بيت او ستم كند، وى را عذابى دهم كه هيچ يك از جهانيان را چنان عذابى نچشانم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838