کتابخانه احادیث شیعه

پيشگفتار

جوانى بهار عمر، جوانان جان جامعه، نوجوانان جوانه هاى سبز حيات، و نمونه هاى ناب تلاش و نشاط شمرده مى شوند.
اگر وقت طلاست، اوقات جوانى كيمياست و اگر عمر، روزى بيش نيست جوانى صبح سبز و پگاه پاك آن روز است. جوانان امروز، رهبران فردا و آيينه آينده ها مى باشند و اگر بخواهيم آينده هر جامعه اى را ارزيابى و پيش بينى كنيم، بايد جوانان و نوجوانان آن جامعه را در نظر داشته و فردا را با فكرو فرهنگ آنها بسنجيم و در رابطه با هر فرد هم، قضيّه از همين قرار است زيرا كه «سالى كه نكوست از بهارش پيداست».
اكنون كه استكبار جهانى، بيشتر از هميشه و بدتر از گذشته هر روز توطئه اى تازه و هر ساعت دسيسه اى ديگر مى چيند تا با شكار كردن جوانان جوامع بيدار، مخصوصا جوانانِ جامعه اسلامى كه بحق جوانمردان تاريخ معاصر محسوب مى شوند، آينه آينده را پيشاپيش شكسته و فرهنگ فردا را مرده و جامعه شيعى را كه مردستانى است شگفت آور، به گورستانى ساكن و ساكت بدل كند، مسؤوليت همه بيدار دلان و دور انديشان، بويژه جان (جوانان ونوجوانان) پيش از همه و بيش از همگان است. اگر امروز دير بجنبيم. فردا خيلى دير خواهد بود و جبرانش محال هم نباشد بسيار جان فرسا و كمر شكن خواهد شد.
علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد
بلا نديده دعا را شروع بايد كرد ما در اين دفتر برآنيم تا مسأله حساسّ و حياتى فوق را از زبان نور ناب و بيان بلاغت، از سخنان حضرت محمّد صلي الله عليه و آله وسلمو خاندان پاك او ترجمه كرده و بهاران حيات (نوجوانان و جوانان)را از كلام ملكوتى پيامبر اسلام و ديگر پيشوايان پاك بشنويم و چه راهى بهتر و كدام مسيرى مطمئن تر از اين مى تواند باشد؟ تنها برگزيدگان خدا وامامان معصوم اند كه نور ناب و خير خالص شمرده مى شوند. و حرفشان از هر نظر حرف حساب و بيانشان نور ناب مى باشد.
بارى در اين جزوه چهل حديث از سخنان سراسر صداقت و صميميّت برگزيدگان خدا را برگزيديم، بدان اميد كه توانسته باشيم از پيروان پاك آن پيشوايان الهى بوده، در مسير كمال قدم برداريم.

من اللّه التوفيق و عليه التكلان
محمّد صحتى سردرودى
نمایش منبع


حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838