کتابخانه احادیث شیعه

میزان الحکمه ج12

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نشانه منافق سه چيز است، هر گاه سخن گويد دروغ گويد، هرگاه وعده دهد وفا نكند و هرگاه به او اعتماد شود خيانت كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چهار خصلت است كه در هر كه باشند منافق است و اگر يكى از آنها در او باشد يك خصلت نفاق در او وجود دارد تا اينكه آن را رها كند : كسى كه هرگاه سخن گويد دروغ گويد و هرگاه وعده دهد خُلفِ وعده كند و هرگاه پيمان بندد پيمان شكنى كند و هرگاه ستيزه كند از حق تجاوز نمايد.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه صلى الله عليه و آله : ثَلاثٌ مَن كُنَّ فيهِ كانَ مُنافِقا و إن صامَ و صلّى و زَعَمَ أنّهُ مُسلِمٌ : مَن إذا ائتُمِنَ خانَ ، و إذا حَدَّثَ كَذَبَ ، و إذا وَعَدَ أخلَفَ ، إنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ قالَ في كِتابهِ : «إنّ اللّه َ لا يُحِبُّ الخائِنينَ» .حديث و قالَ : «أنّ لَعْنَةَ اللّه ِ علَيهِ إنْ كانَ مِن الكاذِبينَ» .حديث ، و في قولهِ عَزَّ و جلَّ : «و اذْكُرْ في الكِتابِ إسْماعِيلَ إنّهُ كانَ صادِقَ الوَعْدِ و كانَ رَسُولاً نَبِيّا» .حديث .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه خصلت است كه در هر كه باشند منافق است، هرچند اهل روزه و نماز باشد و خودش را مسلمان بداند : كسى كه هرگاه به او اعتماد شود خيانت ورزد و هرگاه سخن گويد دروغ گويد و هرگاه وعده دهد خُلفِ وعده كند. خداوند عزّ و جلّ در كتاب خود فرمود : «براستى كه خدا خيانتكاران را دوست ندارد» و فرمود : «لعنت خدا بر او اگر از دروغگويان باشد» و در آنجا كه فرمود : «و در اين كتاب از اسماعيل ياد كن كه او راست وعده و فرستاده اى پيامبر بود».
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : براى منافق سه نشانه است : هرگاه سخن گويد دروغ گويد، هرگاه وعده دهد خُلفِ وعده كند و هر گاه به او اعتماد شود خيانت ورزد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : منافقان را نشانه هايى است كه با آنها شناخته مى شوند : درودشان لعنت است، پرخور و شكم باره اند، به غنائم دستبرد مى زنند، به مساجد نزديك نمى شوند مگر با اكراه و رياكارى، نماز را آخر وقت مى خوانند، خود برتر بينند، به طورى كه با كسى انس و الفت نمى گيرند و كسى هم با آنان الفت نمى گيرد، شب مانند چوب خشك مى افتند (شب زنده دارى نمى كنند) و روز صداى خود را به جرّ و بحث بلند مى كنند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : منافق سه نشانه دارد : زبان او با دلش ناسازگار است و دلش با كردارش و ظاهرش با باطنش.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : چهار چيز از نشانه هاى نفاق است : سخت دلى، خشكيدگى چشم، مداومت بر گناه، و آزمندى به دنيا .
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838