ايمان خالصانه

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به جابر انصارى ـ فرمود : برو و در ميان مردمْ جار زن كه هر كس از روى يقين يا اخلاص، شهادت دهد كه «خدايى جز اللّه نيست» بهشت از آنِ اوست.

كنز العمّال :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : خداوند به من سفارش كرد كه احدى از امّت من با «لا إله إلاّ اللّه » نزد من نمى آيد، مگر آن كه بهشت بر او واجب مى شود، به شرط آن كه چيزى را با آن نياميخته باشد. عرض كردند: اى پيامبر خدا! آنچه با لا إله إلاّ اللّه آميخته مى شود چيست ؟ فرمود: حرص به دنيا و جمع كردن مال دنيا و ندادن آن به ديگران. اين گونه افراد، سخنشان سخن پيامبران است و كردارشان، كردار ستمگران!

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس گواهى دهد كه «خدايى جز اللّه نيست» و دلش زبان او را تصديق كند از هر درى از درهاى بهشت كه بخواهد، وارد خواهد شد.

كنز العمّال :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هر كه از روى اخلاص بگويد «معبودى جز اللّه نيست» وارد بهشت مى شود. عرض شد: خالص كردن آن چگونه است؟ فرمود: به اينكه آن را از حرامهاى خدا دور نگه دارى.

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :«لا إله إلاّ اللّه »، بندگان را از خشمِ خدا نگه مى دارد، به شرط آن كه كسب و كارِ دنياىِ خود را بر دين خويش ترجيح ندهند.

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :«لا إله إلاّ اللّه » همواره خشمِ خدا را از مردم باز مى دارد مگر زمانى كه چون دنيايشان آباد شد، ديگر برايشان مهم نباشد كه دينشان از بين برود.

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :«لا إله إلاّ اللّه » همواره براى گوينده آن سودمند است مگر زمانى كه آن را خوار شمارد، و خفيف شمردن حقّ آن به اين است كه گناهكارى آشكار شود و آن را زشت نشمارند و در صدد از ميان بردن گناهكارى برنيايند.