کتابخانه احادیث شیعه

پيروى از اهل بيت

صفحه اختصاصي حديث و آيات (قُلْ إِنْ كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّه َ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّه ُ وَيَغْفِر لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّه ُ غَفُورٌ رَحِيمٌ) . حديث
(بگو : اگر خدا را دوست داريد ، از من پيروى كنيد ، تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را بيامرزد ، كه خداوند ، آمرزنده و مهربان است) .
الإمام عليّ عليه السلام : أحَبُّ العِبادِ إلَى اللّه ِ المُتَأَسّي بِنَبِيِّهِ ، وَالمُقتَصُّ لِأَثَرِهِ . حديث
امام على عليه السلام : محبوب ترينِ بندگان در نزد خداوند ، اقتدا كننده به پيامبرش و پى سپارِ راه اوست .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : كسى كه از دانستن اين كه خداوندْ دوستش مى دارد ، شادمان مى شود ، پس به فرمانبرى از خدا بپردازد و از ما پيروى كند . آيا سخن خداوند عز و جل را به پيامبرش صلي الله عليه و آلهنشنيده است : «بگو : اگر خدا را دوست داريد ، از من پيروى كنيد تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را بيامرزد» ؟ به خدا سوگند ، هيچ بنده اى از خدا فرمانبرى نمى كند ، مگر آن كه خداوند ، پيروى از ما را نيز جزو طاعتش قرار مى دهد . به خدا سوگند ، هيچ بنده اى از ما پيروى نمى كند ، مگر آن كه خداوند ، دوستش خواهد داشت . به خدا سوگند ، هيچ بنده اى پيروى از ما را فرو نمى گذارد ، مگر آن كه با ما دشمنى كرده باشد . به خدا سوگند ، هيچ كس با ما دشمنى نمى كند ، مگر آن كه از خدا نافرمانى كرده باشد ، و هركه در حال نافرمانى خدا بميرد ، خداوند ، خوارش مى كند و او را به رو در آتش مى اندازد. ستايش، ويژه پروردگار عالميان است .
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ به نقل از فضيل ـ : به امام كاظم عليه السلامگفتم : از ميان فريضه هايى كه خداوندْ واجب ساخته است ، كدام يك بيشتر مايه تقرّب بندگان به خداوند است ؟
فرمود : «برترين چيزى كه بندگان با آن به خداوندْ تقرب مى جويند ،
فرمانبرى از خدا و پيامبرش و دوستىِ خدا و پيامبرش و اولوالأمر است» .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در خطبه معروف به «وسيله» ـ : خداوند متعال در مقام تشويق و ترغيب به تصديقش و پذيرش دعوتش مى فرمايد : «بگو : اگر خدا را دوست مى داريد ، از من پيروى كنيد ، تا خدا دوستتان بدارد و گناهانتان را بيامرزد» . پس پيروى از او ، [موجب] دوستىِ خداست و رضايتش ، [موجب ]آمرزش گناهان و رستگارى كامل و واجب شدن بهشت.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838