کتابخانه احادیث شیعه

893 ـ زيارت اهل بيت عليهم السلام

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در پاسخ به حسن بن على عليه السلام كه عرض كرد : پدر جان! پاداش كسى كه شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : پسركم ! هر كه زنده و مرده مرا يا پدر تو يا برادرت و يا خودت را زيارت كند ، بر من است كه در روز قيامت ديدارش كنم و او را از گناهانش نجات دهم .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه حسن را در بقيع زيارت كند ، خداوند در آن روزى كه پاها مى لرزد ، پاى او را بر صراط استوار گرداند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : زود باشد كه پاره اى از تن من در خاك خراسان دفن شود . هيچ مؤمنى آن را زيارت نكند مگر آن كه خداوند عز و جل بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه پس از مردنمان ما را زيارت كند ، چنان است كه در زمان حياتمان زيارت كرده باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : نزديك كوفه قبرى است كه هر غمديده اى آن جا رود و در كنار آن چهار ركعت نماز گزارد ، خداوند با برآوردن حاجتش او را شادمان برگرداند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : رسول خدا فرمود : ميان قبر و منبر من باغى از باغهاى بهشت است و منبر من بر فراز آبراهه اى از آبراهه هاى بهشت است ؛ چون قبر فاطمه ـ صلوات اللّه عليها ـ ميان قبر رسول خدا و منبر اوست و قبر فاطمه باغى از باغهاى بهشت مى باشد و يكى از آبراهه هاى بهشت به سوى آن است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه حسين عليه السلام را، با معرفت به حق و مقام او، زيارت كند خداوند ثواب هزار حجّ پذيرفته و هزار عمره پذيرفته را برايش بنويسد و گناهان گذشته و آينده او را ببخشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : حسين بن على عليه السلام در نزد پروردگارش نظر مى كند . . . و مى گويد : اگر زائر من بداند كه خداوند چه برايش آماده كرده است ، هر آينه شاديش بيش از بيتابيش (از رنج سفر) خواهد بود و همانا زائر او پاك از هر گناهى به خانه خود باز مى گردد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه به زيارت اباعبداللّه عليه السلام رفتى ، با دلى غمزده و اندوهناك و پيكرى ژوليده و غبارگرفته و گرسنه و تشنه زيارتش كن ؛ زيرا كه حسين عليه السلام غمزده و اندوهناك و ژوليده و غبارگرفته و گرسنه و تشنه كشته شد . و حوايج خود را از او بخواه و برگرد و در كنار قبر او سكونت مگزين .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه مرا زيارت كند ، گناهانش آمرزيده شود و در فقر نميرد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ وقتى از ايشان سؤال شد : ثواب كسى كه يكى از شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : مانند ثواب كسى كه رسول خدا صلى الله عليه و آله را زيارت كند .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : برترى قبر امير مؤمنان بر زيارت قبر حسين همچون برترى خود امير مؤمنان بر حسين است .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام ـ در پاسخ به ابن سنان كه پرسيد : ثواب كسى كه پدر شما را زيارت كند چيست؟ ـ فرمود : پاداش او بهشت است ؛ پس آن بزرگوار را زيارت كن .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : هيچ يك از دوستان من كه عارف به حق و مقام من باشد زيارتم نكند مگر اين كه در روز قيامت شفاعتش كنم .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : هر كه مرا در ديار غربت زيارت كند ، روز قيامت در سه جا به داد او مى رسم و از هراسها و سختيهاى آنها نجاتش مى دهم : وقتى كه نامه هاى اعمال از راست و چپ پراكنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجيدن ميزان [اعمال] .
نمایش منبع
امام هادى ـ در پاسخ به ابراهيم بن عقبه كه از ايشان درباره زيارت ابى عبداللّه الحسين و ابو الحسن امام كاظم و ابوجعفر امام جواد عليهم السلام سؤال كرد ـ فرمود : زيارت امام حسين مقدّم است اما اين جامعتر و ثوابش بيشتر است .
نمایش منبع
امام عسكرى عليه السلام ـ خـطاب به ابـو هـاشم جعفرى ـ : قبر من در سُرَّ مَن رأى (سامرّا) مايه امن و امان ساكنان هر دو طرف (فرات) است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838