کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

احاديث ساختگى براى تثبيت پيشوايان ستم

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه از فرمانروا پيروى كند از من پيروى كرده و هر كه از فرمان او سر پيچد، مرا نافرمانى كرده است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در سختى و آسايش، در خوشى و ناخوشى و در جايى هم كه به زيان تو و سود خود اقدام مى كنى، بايد حرف شنو و مطيع [حاكم ]باشى.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :همكيشان خود را كافر مشماريد هر چند مرتكب گناهان كبيره شوند؛ پشت سر هر امامى نماز بگزاريد؛ بر هر مرده اى نماز بخوانيد؛ و همراه هر فرماندهى به جهاد برويد !
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه چيز از سنّت است: نماز گزاردن پشت سر هر امامى، كه [ثواب ]نماز تو براى خودت است و گناه او به گردن خود اوست؛ جهاد كردن در ركاب هر فرماندهى، كه پاداش جهادت از آن توست و شرّ آن به گردن خود اوست؛ و نماز خواندن بر جنازه هر مرده اى از اهل توحيد، هر چند خود كشى كرده باشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بر شما واجب است كه در ركاب يك فرمانده، چه نيكوكار و چه تبهكار، جهاد كنيد، اگر چه مرتكب گناهان كبيره شود؛ بر شما واجب است كه پشت سر هر مسلمانى ، چه نيكوكار و چه بدكردار، نماز بخوانيد، هر چند گناهان بزرگ انجام دهد!
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :گزاردن نماز واجب، پشت سر هر مسلمانى ، نيكوكار باشد يا بدكار، واجب است؛ گر چه مرتكب گناهان كبيره شود!
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :زودا كه پس از من تبعيضات و انحصار طلبى هايى [در بيت المال] و امور ناپسند ديگرى پديد آيد . گفتند: اى رسول خدا! براى كسانى از ما كه آن زمان را درك كنند چه دستور مى دهيد؟ فرمود: شما حق و وظيفه اى را كه به گردن داريد ادا كنيد ولى حق و حقوق خودتان را از خدا بخواهيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :به زودى پس از من شاهد تبعيضات و انحصار طلبى در بيت المال خواهيد بود؛ در آن هنگام شكيبايى ورزيد تا زمانى كه در كنار حوض [كوثر] مرا ديدار كنيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه از فرمانرواى خود، كار ناخوشايندى ديد بايد صبر كند؛ چه آن كه هر كس يك وجب از جماعت [اسلامى ]جدا افتد و در آن حال بميرد، به مرگ جاهلى مرده است .
نمایش منبع
صحيح مسلم :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : بدترين پيشوايان شما آنانند كه شما ايشان را دشمن داريد و آنان شما را، شما آنان را نفرين كنيد و ايشان شما را. گفته شد: اى پيامبر خدا! آيا با شمشير با آنان نستيزيم؟ فرمود: تا زمانى كه در ميان شما نماز مى گزارند، نه. هرگاه از فرمانروايان خود عمل و رفتار ناپسندى ديديد كارش را زشت شماريد، اما دست از فرمانبرى نكشيد!
نمایش منبع
صحيح مسلم :سلمة بن يزيد جعفى از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله پرسيد: اگر حكمرانانى بر ما حاكم شوند كه حقّشان را از ما مطالبه كنند ولى ما را از حقّمان محروم سازند، چه دستور مى فرماييد؟ پيامبر از او روى برگردانيد. او بار ديگر پرسيد، باز پيامبر از او روى گرداند، بار دوم و يا سوم همين سؤال را پرسيد، در اين هنگام اشعث بن قيس او را به طرف خود كشيد و گفت: «فرمان آنها را بشنويد و اطاعت كنيد؛ زيرا شما مسؤول اعمال خودتان هستيد، آنها هم مسؤول اعمال خودشان».
در خبر ديگرى آمده است : اشعث او را به طرف خود كشيد و پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «فرمان آنها را بشنويد و اطاعت كنيد···».
نمایش منبع
صحيح مسلم ـ به نقل از حذيفة بن يمان ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : پس از من پيشوايانى خواهند آمد كه به راه من نمى روند و به سنّت من پايبند نيستند. از ميان آنان مردانى برخواهند خاست كه دلهايشان دلهاى شياطين است جاى گرفته در كالبد آدمى.
راوى گفت: پرسيدم : اگر چنان زمانى را درك كردم چه كنم؟ فرمود: فرمان حكمران را مى شنوى و اطاعت مى كنى. اگر بر پشت تو تازيانه خورَد و مال و ثروتت گرفته شود، [باز هم ]بشنو و اطاعت كن!حديث
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838