کتابخانه احادیث شیعه

دروازه هاى بهشت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بهشت را دروازه اى است به نام «ريّان (سيراب)» كه جز روزه داران از آن وارد نمى شوند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بهشت را دروازه اى است به نام «باب المعروف (دروازه خوبى)» كه جز اهل احسان و نيكى از آن وارد نمى شوند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بهشت را اين هشت دروازه است ··· هر كه خواهد از اين هشت دروازه وارد شود بايد به چهار خصلت چنگ زند: صدقه دادن، بخشندگى، خوش خويى و نيازردن بندگان خدا.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :همانا دروازه هاى بهشت زير سايه شمشيرهاست.
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ به نقل از بلال ـ : از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمايد : ··· دروازه صبر، درِ يك لنگه كوچكى است از ياقوت سرخ و آن را حلقه اى نباشد. دروازه شُكر از ياقوت سفيد است و دو لنگه دارد، كه فاصله ميان آن دو لنگه، پانصد سال است و اين در براى خود آه و ناله اى دارد ··· و اما دروازه بلا. عرض كردم: مگر دروازه بلا همان دروازه صبر نيست؟ فرمود: نه. عرض كردم: پس بلا چيست؟ فرمود: مصيبتها، دردها، بيماريها و خوره؛ اين دروازه از ياقوت زرد است و يك لنگه دارد و چه كم اند كسانى كه از اين در وارد مى شوند ··· و اما دروازه اعظم؛ از اين دروازه، بندگان صالح وارد بهشت مى شوند. اينان افرادى پارسا و پاكدامن و خدا خواهند و با او انس و الفت دارند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :بهشت هشت دروازه دارد: دروازه اى كه پيامبران و صدّيقان از آن وارد مى شوند، دروازه اى كه شهيدان و صالحان از آن داخل مى شوند و پنج دروازه ديگر كه شيعيان و دوستداران ما از آنها وارد مى شوند ··· و يك دروازه ديگر كه ديگر مسلمانانى كه به يگانگى خدا گواهى مى دهند و در دلشان ذرّه اى دشمنى نسبت به ما خاندان نيست، از آن به بهشت در مى آيند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838