کتابخانه احادیث شیعه

بهترين چيز در بهشت

إرشاد القلوب:در حديث معراج آمده است: [خداوند فرمود: ]اى احمد! همانا در بهشت كاخى است ··· ويژه خواص : روزى هفتاد بار آن ها را مى نگرم و با ايشان سخن مى گويم ··· آن گاه كه بهشتيان از خوراك و شراب لذّت مى برند، آنان از ياد و سخن و گفته من لذّت مى برند. پيامبر پرسيد: پروردگارا! نشانه آنها چيست؟ فرمود: آنان بازداشتى اند: زبانهاى خود را از زياده گويى و شكمهايشان را از زياده خوارى بازداشته اند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ عليٌّ عليه السلام :إنَّ أطْيَبَ شيءٍ في الجَنّةِ و ألذَّهُ حُبُّ اللّه ِ و الحُبُّ في اللّه ِ و الحَمدُ للّه ِ ، قالَ اللّه ُ عزّ و جلّ : «و آخِرُ دَعْواهُم أنِ الحَمدُ للّه ِ ربِّ العالَمِينَ» حديث ، و ذلكَ أنَّهُم إذا عايَنوا ما في الجَنّةِ مِن النَّعيِم هاجَتِ المَحَبّةُ في قُلوبِهِم ، فيُنادُونَ عندَ ذلكَ : أنِ الحَمدُ للّه ِ رَبِّ العالَمينَ .حديث
امام على عليه السلام :بهترين و لذّت بخش ترين چيز در بهشت، همانا دوست داشتن خدا و دوست داشتن به خاطر خدا و ستايش خداست. خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «و آخرين سخن آنها اين است كه ستايش ، از آنِ خداست كه پروردگار جهانيان است». اين از آن روست كه وقتى نعمتهاى بهشت را مى بينند، محبّت در دلهايشان شور مى انگيزد و ندا در مى دهند : ستايش خداى را كه پروردگار جهانيان است.
نمایش منبع
بحار الأنوار :امام زين العابدين عليه السلام فرمود : آن گاه كه بهشتيان وارد بهشت مى شوند و دوستِ خدا به باغها و خانه هايش درمى آيد ··· خداى جبّار بر آنان مشرف مى شود و مى گويد: ··· آيا به شما بگويم بهتر از آنچه اينك داريد، چيست؟ عرض مى كنند: پروردگارا! چه چيز بهتر از اين وضعى است كه ما داريم؟ ··· پس خداوند تبارك و تعالى به آنها مى فرمايد : خشنودى من از شما و محبّت من به شما، بهتر و بالاتر از اين است كه داريد ··· .
سپس امام عليه السلام اين آيه را تلاوت فرمود: «و خشنودى خدا برتر است، اين همان رستگارى بزرگ است».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در توصيف مؤمنان در بهشت ـ فرمود : خداوند را در هر روز جمعه بر بندگان مؤمن خود كرامت و بخششى است ··· هرگاه گرد هم آيند، پروردگار تبارك و تعالى برايشان جلوه مى كند و چون به [جلوه] او بنگرند، به سجده درمى افتند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: اى بندگان راستين من! در دنيا از نعمت عبادت من برخوردار شويد؛ زيرا در آخرت، به وسيله آن از نعمت برخوردار مى شويد.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام ـ في تفسيرِ قولِهِ عزّ و جلّ: «ربَّنا آتِنا في الدُّنيا حَسَنةً و في الآخِرَةِ حَسَنةً» حديث ـ : رِضْوانُ اللّه ِ و الجَنّةُ في الآخِرَةِ ، و السَّعَةُ في الرِّزقِ و المَعاشِ و حُسنُ الخُلقِ في الدُّنيا .حديث
امام صادق عليه السلام ـ در تفسير آيه «پروردگار ما! در دنيا و آخرت به ما نيكويى عطا فرما» ـ فرمود : نيكويى در آخرت، همان خشنودى خدا و بهشت است و نيكويى در دنيا، وسعت روزى و معاش و خوش خويى.
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838