کتابخانه احادیث شیعه

محبّت شديد مؤمنان به خدا

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خدا را با تمام دلتان دوست بداريد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس خدا دوستى را بر خود دوستى مقدم بدارد، خداوند او را از رنج و زحمت مردم دور گرداند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :الهى! محبّت خودت را محبوبترين چيزها نزد من گردان و ترس و خشيت از خودت را ترسناكترين چيزها در نظر من قرار ده و با شوق ديدارت نيازهاى دنيايى را از دل من بركن.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوندا! محبّت خودت را و محبّت آن كس كه تو را دوست دارد و كارى كه مرا به محبّت تو مى رساند از تو مى خواهم. بار خدايا! محبّت خود را در دل من از خودم و خانواده ام و از آب خنك محبوبتر گردان.
نمایش منبع
امام حسين عليه السلام ـ در دعا ـ گفت : تويى كه اغيار را از دل دوستانت بيرون كردى تا جز تو را دوست ندارند ··· آن كه تو را ندارد چه دارد؟ و آن كه تو را دارد چه ندارد؟! آن كه ديگرى را به جاى تو گرفت زيان كرد و باخت.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام :الهى! از تو مى خواهم كه دلم را از محبّت به خودت و بيم از خودت و باور به خودت و ايمان به خودت و هراس از خودت و شوق به خودت ما لا مال كنى.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام ـ در دعا ـ گفت : الهى! اگر مرا به بند كشى و بخشش خود را ميان همه از من دريغ دارى ··· اميدم را از تو بر نكنم و روى آرزويم را از گذشت تو برنگردانم و حبّ تو از دلم بيرون نرود.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در دعاى خود ـ گفت : سرور من! من گرسنه سيرى ناپذير محبّت تو هستم، من تشنه سيراب ناشدنى محبّت تو هستم. وه كه چه مشتاقم به كسى كه مرا مى بيند و من او را نمى بينم!
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :ايمان انسان به خدا ناب و خالص نشود مگر آن كه خداوند را از خودش و پدر و مادر و فرزند و زن و مالش و از همه مردم بيشتر دوست بدارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در دعا در هنگام حلول ماه رمضان ـ گفت : [ خدايا] بر محمّد و خاندان او درود فرست و دلم را به مقام والاى خودت مشغول دار و محبّتت را سوى آن فرست، تا در حالى ديدارت كنم كه از رگهاى گردنم خون بيرون مى جهد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :دل حرم خداست، پس، جز خدا را در حرم خدا مَنِشان!
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :محبت [خدا] برتر از ترس [از خدا] است.
نمایش منبع
امام مهدى عليه السلام :موسى در وادى مقدس با خداى خود به راز و نياز پرداخت و عرض كرد: پروردگارا! من محبّت خود را خالصانه از آن تو كردم و دلم را از جز تو شستم ـ موسى خانواده اش را زياد دوست مى داشت ـ آنگاه خداوند متعال فرمود: «كفشهاى خود را بركن» يعنى، اگر محبّت تو خالصانه از آن من است، و دلت از هواى جز من شسته شده است، پس محبّت خانواده ات را از دل خود بركن.
نمایش منبع
بحار الأنوار :در آنچه به داوود عليه السلام وحى شد آمده است : اى داوود! ياد من، از آنِ ياد كنندگان [من] است و بهشت من، از آنِ فرمانبرداران [من] و ديدارم، از آنِ مشتاقان [من ]و من، ويژه فرمانبردارانم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838