کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

هرگاه خداوند خوبى بنده اى رابخواهد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در دين فقيه و آگاه گرداند، و راه صلاح را به او الهام كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در دين فقيه و آگاه گرداند ، به دنيا بى اعتنايش كند، و بيناى عيبهايش سازد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى درونى براى او قرار دهد كه به خوبيها فرمانش دهد و از بديها بازش دارد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در خواب سرزنش مى كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد قفل دلش را مى گشايد و يقين و صدق در آن جاى مى دهد و آن گاه قلب او را از مسيرش آگاه مى گرداند و قلبى سليم و زبانى راستگو و خويى نيكو و گوشى شنوا و چشمى بينا عطايش مى كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال مى فرمايد: ··· هر بنده اى كه بيافرينم و سپس به ايمان رهنمونش شوم و اخلاقش را نيكو گردانم و به بخل گرفتارش نسازم، خير او را خواسته ام.
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از ابو عنبة ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد او را خوش نام و ستودنى كند. عرض شد: چگونه او را خوش نام و ستودنى مى كند؟ فرمود: قبل از مرگش عمل شايسته اى براى او پيش مى آورد و سپس جانش را مى ستاند .
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از عمرو بن الحمق ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را به كار مى گيرد . عرض شد : چگونه به كارش مى گيرد ؟ فرمود : در هنگام مرگ كار شايسته اى برايش پيش مى آورد، تا آن كه اطرافيانش خشنود شوند.
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از أبو امامة ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، پيش از مرگ او را پاك مى گرداند . عرض شد : چه چيز بنده را پاك مى كند ؟ فرمود : انجام عمل شايسته اى را به او الهام مى فرمايد و آنگاه جانش را مى ستاند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، او را در شكم و شهوت عفيف گرداند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : وقتى خداوند خوبى بنده اى را بخواهد به او قناعت عطا كند، و همسرش را شايسته گرداند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را در دين فقيه و آگاه گرداند، و يقين به او الهام فرمايد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد به او صرفه جويى و حُسنِ تدبير عطا كند و او را از سوء تدبيرى و اسراف، دور سازد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را خِردى استوار و عملى درست ببخشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، شكمش را از خوراك [حرام] و شهوتش را از كار حرام پاك نگه دارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را به دنيا بى اعتنا گرداند، در دين فقيه و آگاهش كند، و به عيبهايش بينا سازد؛ اين سه خصلت به هر كس داده شود، خوبى دنيا و آخرت به او داده شده است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ چون خوبى بنده اى را بخواهد، نقطه اى سفيد در قلب او ايجاد كند كه در نتيجه آن ، دل، در طلب حقّ به گردش در آيد و آن گاه شتابانتر از پرنده اى كه به آشيانه اش رسد ، به عقيده شما گرايد .
نمایش منبع
التوحيد ـ به نقل از سليمان بن خالد ـ : امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ چون خوبى بنده اى را بخواهد، نقطه اى نورانى در دلش پديد آورد و گوشهاى دلش را بگشايد و فرشته اى راهنما بر او بگمارد . و چون بدى بنده اى را خواستار شود، نقطه اى سياه در دلش ايجاد كند و گوشهاى دلش را ببندد و شيطانى گمراه كننده بر او بگمارد . سپس حضرت اين آيه را تلاوت كرد: «و هر كه را خداوند خواهان هدايتش شود سينه اش را براى اسلام بگشايد».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه خداوند خير بنده اى را بخواهد سينه اش را براى اسلام فراخ گرداند ؛ و چون اين نعمت را به او عطا كند، زبانش به حقّ گويا شود و دلش با حقّ گره خورد و به آن عمل كند و چون خداوند اين امور را در او گرد آورد، اسلامش به كمال رسيده است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838