کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

هرگاه خداوند خوبى بنده اى رابخواهد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در دين فقيه و آگاه گرداند، و راه صلاح را به او الهام كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در دين فقيه و آگاه گرداند ، به دنيا بى اعتنايش كند، و بيناى عيبهايش سازد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى درونى براى او قرار دهد كه به خوبيها فرمانش دهد و از بديها بازش دارد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در خواب سرزنش مى كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد قفل دلش را مى گشايد و يقين و صدق در آن جاى مى دهد و آن گاه قلب او را از مسيرش آگاه مى گرداند و قلبى سليم و زبانى راستگو و خويى نيكو و گوشى شنوا و چشمى بينا عطايش مى كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال مى فرمايد: ··· هر بنده اى كه بيافرينم و سپس به ايمان رهنمونش شوم و اخلاقش را نيكو گردانم و به بخل گرفتارش نسازم، خير او را خواسته ام.
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از ابو عنبة ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد او را خوش نام و ستودنى كند. عرض شد: چگونه او را خوش نام و ستودنى مى كند؟ فرمود: قبل از مرگش عمل شايسته اى براى او پيش مى آورد و سپس جانش را مى ستاند .
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از عمرو بن الحمق ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را به كار مى گيرد . عرض شد : چگونه به كارش مى گيرد ؟ فرمود : در هنگام مرگ كار شايسته اى برايش پيش مى آورد، تا آن كه اطرافيانش خشنود شوند.
نمایش منبع
كنز العمال ـ به نقل از أبو امامة ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، پيش از مرگ او را پاك مى گرداند . عرض شد : چه چيز بنده را پاك مى كند ؟ فرمود : انجام عمل شايسته اى را به او الهام مى فرمايد و آنگاه جانش را مى ستاند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد، او را در شكم و شهوت عفيف گرداند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : وقتى خداوند خوبى بنده اى را بخواهد به او قناعت عطا كند، و همسرش را شايسته گرداند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را در دين فقيه و آگاه گرداند، و يقين به او الهام فرمايد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : چون خداوند خير بنده اى را بخواهد به او صرفه جويى و حُسنِ تدبير عطا كند و او را از سوء تدبيرى و اسراف، دور سازد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، او را خِردى استوار و عملى درست ببخشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد، شكمش را از خوراك [حرام] و شهوتش را از كار حرام پاك نگه دارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را به دنيا بى اعتنا گرداند، در دين فقيه و آگاهش كند، و به عيبهايش بينا سازد؛ اين سه خصلت به هر كس داده شود، خوبى دنيا و آخرت به او داده شده است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ چون خوبى بنده اى را بخواهد، نقطه اى سفيد در قلب او ايجاد كند كه در نتيجه آن ، دل، در طلب حقّ به گردش در آيد و آن گاه شتابانتر از پرنده اى كه به آشيانه اش رسد ، به عقيده شما گرايد .
نمایش منبع
التوحيد ـ به نقل از سليمان بن خالد ـ : امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ چون خوبى بنده اى را بخواهد، نقطه اى نورانى در دلش پديد آورد و گوشهاى دلش را بگشايد و فرشته اى راهنما بر او بگمارد . و چون بدى بنده اى را خواستار شود، نقطه اى سياه در دلش ايجاد كند و گوشهاى دلش را ببندد و شيطانى گمراه كننده بر او بگمارد . سپس حضرت اين آيه را تلاوت كرد: «و هر كه را خداوند خواهان هدايتش شود سينه اش را براى اسلام بگشايد».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه خداوند خير بنده اى را بخواهد سينه اش را براى اسلام فراخ گرداند ؛ و چون اين نعمت را به او عطا كند، زبانش به حقّ گويا شود و دلش با حقّ گره خورد و به آن عمل كند و چون خداوند اين امور را در او گرد آورد، اسلامش به كمال رسيده است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838