کتابخانه احادیث شیعه

زيارت امام حسين عليه السلام

امام صادق عليه السلام : هر كه حسين عليه السلام را، با معرفت به حق و مقام او، زيارت كند خداوند ثواب هزار حجّ پذيرفته و هزار عمره پذيرفته را برايش بنويسد و گناهان گذشته و آينده او را ببخشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه تا زنده است به زيارت قبر حسين عليه السلام نرود ، دين و ايمانش ناقص باشد و اگر به بهشت هم برود، مقامش در آن جا از همه مؤمنان پايين تر باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : سالى يك بار ، به زيارت قبر حسين عليه السلام برويد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند تبارك و تعالى ، پيش از جلوه كردن بر اهل عرفات ، بر زايران قبر حسين عليه السلام جلوه مى كند و حاجاتشان را برمى آورد و گناهانشان را مى بخشايد و خواهشهاى آنان از طرف ديگران را مى پذيرد و سپس به اهل عرفات مى پردازد و با آنان نيز چنين مى كند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : حسين بن على عليه السلام نزد خدا مى نگرد . . . و مى گويد : اگر زاير من بداند كه خداوند چه برايش آماده كرده است ، شادى اش بيش از بيتابى اش [از رنج سفر ]خواهد بود . همانا زاير حسين عليه السلام پاك از هر گناهى، به خانه خود بر مى گردد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

مـَنْ عـَشِقَ شَيْئاً اَعْشى بَصَرَهُ وَ اَمْرَضَ قَلْبَهُ. فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحيحَةٍ وَ يَسْمَعُ بِاُذُنٍ غَيْرِ سَميعَةٍ؛

آن كس كه به چيزى عشق ورزد، آن عشق، چشم او را كور و قلبش را بيمار مى كند. چنين فردى با چشم ناسالم مى نگرد و با گوش ناشنوا مى شنود.

نهج البلاغه: خ 108، ص 330

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838