کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

دعاى امام صادق عليه السلام براى زوّار حسين عليه السلام

صفحه اختصاصي حديث و آيات بحار الأنوار عن معاوية بنِ وهبٍ : اِستَأذَنتُ على أبِي عبدِ اللّه ِ عليه السلام ، فَقِيلَ لي : اُدخُلْ ، فَدَخَلتُ فَوَجَدتُهُ في مُصَلاّهُ في بَيتِهِ ، فَجَلَستُ حتّى قَضى صلاتَهُ ، و سَمِعتُهُ و هُو يُناجِي رَبَّهُ و هُو يقولُ :
اللّهُمّ يا مَن خَصَّنا بالكَرامَةِ ، و وَعَدَنا بالشَّفاعَةِ ، و خَصَّنا بالوَصِيَّةِ ، و أعطانا عِلمَ ما مَضى و ما بَقِيَ ، و جَعَلَ أفئدَةً مِنَ الناسِ تَهوِي إلَينا ، اِغفِرْ لي و لإِخوانِي و زُوّارِ قَبرِ أبِيَ الحُسينِ ، الذينَ أنفَقُوا أموالَهُم و أشخَصُوا أبدانَهُم رَغبَةً في بِرِّنا ، و رَجاءً لِما عِندَكَ في صِلَتِنا ، و سُرورا أدخَلُوهُ على نَبِيِّكَ ···
اللّهُمّ إنَّ أعداءَنا عابُوا علَيهِم على خُرُوجِهِم فلَم يَنهَهُم ذلكَ عنِ الشُّخُوصِ إلَينا خِلافا مِنهُم على مَن خالَفَنا ، فارحَمْ تلكَ الوُجُوهَ التي غَيَّرَتْها الشَّمسُ ، و ارحَمْ تلكَ الوُجُوهَ التي تَتَقَلَّبُ على حُفرَةِ أبي عبدِ اللّه ِ ···
اللّهُمّ إنّي أستَودِعُكَ تلكَ الأنفُسَ و تلكَ الأبدانَ حتّى نُوافِيَهُم على الحَوضِ يَومَ العَطَشِ .
حديث
بحار الأنوار به نقل از معاوية بن وهب : از امام صادق عليه السلام اجازه شرفيابى خواستم ، به من گفته شد : داخل شو . من داخل شدم و ديدم حضرت در مصلاّى خانه خود مشغول نماز است . نشستم تا نماز خود را تمام كرد و شنيدم با پروردگارش مناجات مى كند و مى گويد : الهى! اى آن كه كرامت را مختصّ ما كردى و وعده شفاعت به ما دادى و وصايت را ويژه ما گردانيدى و دانش گذشته و آينده را به ما بخشيدى و دلهاى مردمان را شيفته ما كردى! من و برادران من و زوّار قبر پدرم حسين را بيامرز ؛ همانان كه به نيّت نيكى به ما و به اميد پاداشى كه به سبب پيوند با ما مى دهى و به قصد شاد كردن پيامبر تو ، اموالشان را خرج مى كنند و رنج و زحمت سفر [براى زيارت حسين عليه السلام ]را بر خود هموار مى سازند . .
الهى! دشمنان ما ، از آنان به سبب اين سفر، عيبجويى مى كنند اما آنان ، برخلاف انتقادات مخالفان ما، به سوى ما مى آيند . پس ، بر آن چهره هايى كه داغىِ آفتاب تغييرشان داده است، رحمت آر و به آن چهره هايى كه بر تربت قبر ابى عبد اللّه ماليده مى شود رحم كن . .
الهى! من اين جانها و اين پيكرها را به تو مى سپارم ، تا در آن روز تشنگى (قيامت) در كنار حوض [كوثر] با آنان ديدار كنيم .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838