کتابخانه احادیث شیعه

تسليم

بحار الأنوار : خداوند متعال به داود عليه السلام وحى فرمود : تو مى خواهى و من مى خواهم و فقط آن مى شود كه من مى خواهم ؛ پس ، اگر تسليم خواست من شوى ، خواست تو را هم تأمين كنم ، اما اگر تسليم خواست من نشوى ، تو را در راه خواسته ات به رنج افكنم و آن گاه همان شود كه من مى خواهم .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى بندگان خدا! شما مانند بيماريد و پروردگار جهانيان چون طبيب، و صلاح بيمار در آن چيزى است كه طبيب مى داند و تشخيص مى دهد، نه در آنچه بيمار مى خواهد و پيشنهاد مى كند ؛ هان! پس كار خدا را به خود او بسپاريد ، تا از رستگاران باشيد .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : سزاوارترين خلق خدا به تسليم در برابر قضاى او ، كسى است كه خداشناس باشد .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : البته ما دوست داريم درباره كسى كه دوستش مى داريم رنج و مصيبتى به ما نرسد ، اما چون فرمان خدا در رسد تسليم چيزى هستيم كه او دوست دارد .حديث
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : بنده ميان سه چيز قرار گرفته است ؛ ميان بلا و قضا و نعمت . در برابر بلاى خدا وظيفه صبر است ، در برابر قضاى خدا وظيفه تسليم است و در برابر نعمت خدا وظيفه شكر است .
نمایش منبع
الكافى ـ به نقل از نصر بن صاعد ، هم پيمان امام صادق عليه السلام از پدرش ـ : شنيدم امام صادق عليه السلام فرمود : ··· هركه به محكمترين دستگيره چنگ زند ، نجات يافته است . عرض كردم : آن چيست؟ فرمود : تسليم .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه : از كجا دانسته مى شود كسى مؤمن است؟ ـ فرمود : از تسليم او در برابر خدا و خرسنديش به هر خوشى و ناخوشى كه به او رسد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : رسول خدا صلى الله عليه و آله هيچ گاه درباره كارى كه گذشته بود نمى فرمود : كاش جز اين بود .
نمایش منبع
امام كاظم عليه السلام : پدرم ـ يعنى امام صادق عليه السلام ـ به من دستور داد كه نزد مفضّل بن عمر بروم و درگذشت اسماعيل را به او تسليت بگويم . به من فرمود : به مفضّل سلام برسان و بگو : ما در مصيبت از دست دادن اسماعيل صبر كرديم ، تو هم مثل ما صبر كن . هرگاه ما چيزى بخواهيم و خداوند چيز ديگرى بخواهد ، به خواست او گردن مى نهيم .
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ در زيارت پنجم از زيارت هاى جامع آمده است ـ : راهنمايى [تو] در كار من و تسليم [من ]در برابر فرمانت را بستر و تكيه گاه من قرار ده .
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838