کتابخانه احادیث شیعه

درختكارى

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر قيامت فرا رسد و در دست يكى از شما نهالى باشد ، چنانچه بتواند برنخيزد تا آن نهال را بكارد اين كار را بكند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر مسلمانى بذرى بيفشاند يا نهالى بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده اى يا انسانى يا چرنده اى بخورد ، آن براى او صدقه محسوب شود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هيچ مردى نيست كه درختى بنشاند ، مگر اين كه خداوند به اندازه ميوه اى كه آن درخت مى دهد برايش اجر بنويسد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه درختى بنشاند و در نگهدارى و رسيدگى به آن صبر به خرج دهد تا آن درخت به بار نشيند ، در قبال هر ميوه اى از آن كه روزى جوينده اى بخورد ، يك صدقه نزد خدا برايش منظور مى شود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس كه زمينى را احيا كند و از آب آن زمين، جگر تفتيده اى بنوشد، يا از محصولش، روزى جوينده اى نصيبى برد ، خداوند متعال در قبال آن اجرى برايش رقم زند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه زمين مرده اى را زنده كند، مأجور است و آنچه را كه روزى جوينده اى، از محصول آن بخورد ، برايش صدقه باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به سؤال از مكروه بودن شغل كشاورزى ـ فرمود : زراعت كنيد و درخت بكاريد ؛ به خدا سوگند كه مردم شغلى حلالتر و پاكيزه تر از آن پيشه نكرده اند . به خدا سوگند [حتى] بعد از خروج دجّال (نزديك شدن قيامت) هم كشاورزى و نخل كارى ادامه خواهد يافت!
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838