کتابخانه احادیث شیعه

مؤمن ناسپاسى مى شود

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : دست خداوند متعال ، رحمت را بر فرازِ سرِ كسانى كه خوبيهايشان ناديده گرفته مى شود ، مى گستراند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در ميان مردمان، كسى كه منزلتش در نزد خدا از همه برتر و وسيله تقرّبش از همه بيشتر است ، نيكوكارى است كه از نيكى او قدردانى نمى شود .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : رسول خدا صلى الله عليه و آله مورد ناسپاسى قرار مى گرفت و از خوبى هايش قدردانى نمى شد . . . ما اهل بيت نيز احسانهايمان ناديده گرفته مى شود و مورد تشكّر قرار نمى گيريم . مؤمنان نيك نيز ناسپاسى مى شوند و كسى از خوبيهاى آنان قدردانى نمى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : تشكّر نكردنِ ديگران از تو ، نبايد تو را به خوبى كردن بى رغبت سازد ؛ زيرا كسى كه از آن نيكى، كمترين بهره اى نمى برد (خداوند) از تو قدردانى مى كند و از سپاسگزارى اين [خداى ]سپاسگزار، تو به بيش از آن چيزى مى رسى كه فرد ناسپاس فرو گذاشته است. «و خداوند نيكوكاران را دوست دارد» .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : مؤمن ناسپاسى مى شود ؛ و اين از آن روى است كه خوبى او به درگاه خداوند متعال بالا مى رود و در ميان مردم شايع نمى شود ، اما كافر، خوبى كردنهايش شهرت مى يابد ؛ چون خوبى او براى [چشم ]مردم است و در بين مردم شيوع مى يابد و به آسمان (درگاه الهى) بالا نمى رود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838