کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

فرمان بردن از پيامبر صلى الله عليه و آله و اولياى امر (اوصياى پيامبر صلى الله عليه و آله )

امام على عليه السلام : اگر اطاعتم كنيد ، به خواست خدا شما را به راه بهشت مى برم ، هرچند راهى پر رنج و پر مرارت باشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در فرمان ولايت مصر به مالك اشتر ـ نوشت: مسائل دشوارى را كه از پس آنها برنمى آيى و امورى را كه در آنها شبهه و ترديد دارى ، به خدا و رسول او ارجاع ده ؛ چه ، خداى متعال به كسانى كه دوست داشته ارشادشان كند ، فرموده است : «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از خدا فرمان بريد و رسول و اولو الامر خود را اطاعت كنيد و چنانچه درباره چيزى اختلاف كرديد ، آن را به خدا و رسول ارجاع دهيد» . ارجاع دادن به خداوند ، همان عمل كردن به محكمات كتاب اوست و ارجاع دادن به رسول همان عمل كردن به سنّت اوست كه مايه اتحاد و همبستگى است و از پراكندگى و جدايى جلوگيرى مى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ پس از سپردن ولايت مصر به مالك اشتر ، در نامه اى به مردم مصر ـ نوشت : اما بعد ، من بنده اى از بندگان خدا را سوى شما فرستادم كه به روزگار ترس ، نمى خوابد··· پس، از او حرف شنوى داشته باشيد و فرمانش را ، تا جايى كه با حق سازگار است ، اطاعت كنيد ؛ زيرا كه او شمشيرى از شمشيرهاى خداست .
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ أدَّبَ نَبِيَّهُ على مَحَبَّتِهِ، فقالَ : «و إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» .حديث ثُمّ فَوَّضَ إلَيهِ فقالَ عَزَّ و جلَّ : «و ما آتاكُمُ الرَّسولُ فَخُذُوهُ و ما نَهاكُمْ عَنهُ فَانْتَهُوا» .حديث .حديث
امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ پيامبرش را بر مهر و محبّت خويش تربيت كرد و سپس فرمود : «راستى كه تو را خويى والا است»
آنگاه [كار دين و امّت را ]به او وا گذارد و فرمود : «هرچه را پيامبر براى شما آورده بگيريد و از آنچه بازتان داشته است ، باز ايستيد» .
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام : إنَّ اللّه َ أدَّبَ نَبيَّهُ صلى الله عليه و آله حتّى إذا أقامَهُ على ما أرادَ قالَ لَهُ : «وَ أْمُرْ بِالعُرْفِ و أَعْرِضْ عنِ الجاهِلِينَ» .حديث ، فلَمّا فَعَلَ ذلكَ لَهُ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله زَكّاهُ اللّه ُ فقالَ : «وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» ، فَلَمّا زَكّاهُ فَوَّضَ إلَيهِ دِينَهُ فقالَ : «ما آتاكُمُ الرَّسولُ فَخُذُوهُ و ما نَهاكُم عَنهُ فَانْتَهُوا» .حديث
امام صادق عليه السلام : خداوند پيامبر خود را تربيت كرد و چون او را بدان سان كه خواست ساخت ، به او فرمود : «به نيكى فرمان ده و از نادانان روى گردان» . چون رسول خدا صلى الله عليه و آله چنين كرد ، خداوند او را ستود و فرمود : «تو را خويى والاست» و چون بدين گونه وى را ستود ، دين خود را به او وا گذار نمود و فرمود : «هرچه را پيامبر براى شما آورده بگيريد و از هرچه بازتان داشته است ، باز ايستيد» .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838