کتابخانه احادیث شیعه

خود را وقف عبادت كردن

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پروردگارتان مى فرمايد: اى فرزند آدم! خود را به عبادت من مشغول ساز تا دلت را پر از بى نيازى كنم و دستانت را آكنده از روزى سازم. اى فرزند آدم! از من دورى مكن، كه دلت را از فقر انباشته و دستانت را از گرفتارى آكنده مى كنم .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خودتان را براى طاعت خدا و عبادت او فارغ سازيد، پيش از آن كه گرفتارى و بلايى به شما رسد كه از عبادت بازتان دارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : در تورات نوشته شده است: اى فرزند آدم! خود را براى عبادت من فارغ گردان ، تا دلت را از ترس [از خودم ]آكنده سازم . اگر خود را براى عبادت من فارغ نسازى، دلت را از اشتغال به دنيا انباشته مى كنم و دَرِ نياز را به رويت باز و تو را به آنچه در طلب آن هستى وا مى گذارم.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : در تورات نوشته شده است: اى پسر آدم! براى عبادت من زمان قرار ده تا دلت را از بى نيازى آكنده سازم و تو را به خواسته ات وا نگذارم؛ و بر من است كه دَرِ نيازمندى را به روى تو ببندم و دلت را از ترس خود لبريز سازم . اگر خود را وقف عبادت من نسازى، دلت را از گرفتارى به دنيا پُر كنم، سپس در نياز را به رويت نبندم و تو را به خواسته ات وا گذارم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

مـَنْ عـَشِقَ شَيْئاً اَعْشى بَصَرَهُ وَ اَمْرَضَ قَلْبَهُ. فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحيحَةٍ وَ يَسْمَعُ بِاُذُنٍ غَيْرِ سَميعَةٍ؛

آن كس كه به چيزى عشق ورزد، آن عشق، چشم او را كور و قلبش را بيمار مى كند. چنين فردى با چشم ناسالم مى نگرد و با گوش ناشنوا مى شنود.

نهج البلاغه: خ 108، ص 330

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838