کتابخانه احادیث شیعه

دعاهايى در عافيت طلبى (از خدا)

الدعوات: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله دعا مى كرد و مى گفت: عافيت كامل عطايم فرما. سپس مى گفت: عافيت كامل همان رسيدن به بهشت است و رستن از آتش.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در دعايى كه به فرزند خود حسن عليه السلام آموزش داد ـ گفت : [خدايا ]تا زنده ام هرگز ميان من و عافيت جدايى مينداز.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام : بار خدايا! بر محمّد و خاندان او درود فرست و جامه عافيت بر من بپوشان ··· عافيت در دنيا و آخرت را و با [عطاىِ نعمتِ] تندرستى و امنيت و سلامتِ در دين و بدنم و بينايى در دلم و راه افتادن كارهايم، بر من منّت گذار.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در دعا ـ گفت : ما را از بلاياى مخوف به سلامت دار و به ما در هنگام رسيدن مصيبتهاى بزرگ، صبر نيكو ارزانى دار.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خدايا! در اين مجلس و وضع و حالى كه هستم مرا چنان گرامى دار كه زان پس هرگز خوار و حقيرم نگردانى··· و چنان عافيتى عطايم فرما كه بعد از آن هرگز مبتلايم نفرمايى.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : بار خدايا! مرا از هر بدى كه از آسمان به زمين فرود مى آيد و از هر بدى و گزندى كه به آسمان فراز مى رود و از هر بدى كه در دل زمين افشانده مى شود و هر بدى كه از درونش بيرون مى آيد، به سلامت بدار.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در بيان دعاى معروف ابوذر در ميان اهل آسمان ـ فرمود : بار خدايا! ايمان به خودت و باور به پيامبرت و عافيت از همه بلاها و شكر بر عافيت و بى نيازى از مردمانِ بد را، به من عطا فرما.
نمایش منبع
امام كاظم عليه السلام : بار خدايا! من از تو عافيت مسألت دارم، عافيت نيكو عطايم كن و شكر بر عافيت و شكر بر شكرِ عافيت ارزانيم فرما.
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838