کتابخانه احادیث شیعه

نشانه هاى فرا رسيدن قيامت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در پاسخ به اين كه قيامت كى فرا مى رسد ـ فرمود : در اين باره، سؤال شونده از سؤال كننده بيشتر نمى داند اما نشانه هاى آن را برايت مى گويم : ··· هر گاه پابرهنگانِ لخت، سران مردم شوند اين از نشانه هاى فرا رسيدن قيامت است و هر گاه چرانندگان دام در ساختمانها با يكديگر رقابت كنند، اين از نشانه هاى فرا رسيدن قيامت است. پنج چيز از غيب است و جز خدا كسى از آنها آگاه نيست «علم فرا رسيدن زمان قيامت نزد خداست».
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قيامت بر پا نشود، مگر آن گاه كه خداوند سه چيز را كمياب گرداند : درهمى از حلال، دانشى سودمند و برادرى در راه خداوند عزّ و جلّ.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در پاسخ به سؤال از نخستين نشانه فرا رسيدن قيامت ـ فرمود : آتشى كه مردم را از شرق تا غرب عالم فرا گيرد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : شيوع فلج و مرگهاى ناگهانى از نشانه هاى قيامت است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه ديدى ··· صاحبان ساختمانها در [داشتن] ساختمانها با يكديگر تفاخر و همچشمى مى كنند و ديدى كه پابرهنگانِ گرسنه و تهيدست سران مردم شده اند، اين از نشانه هاى فرا رسيدن قيامت باشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قيامت فرا نرسد، مگر آن گاه كه آدمى هميان پول را بردارد و بگردد اما كسى را نيابد كه آن را بپذيرد. پس، هميان را بر زمين زند و گويد : اى كاش نبودى، اى كاش خاك بودى!
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه زمان [قيامت ]نزديك شود مرگ، نيكان امّت مرا گلچين مى كند همان گونه كه شما خرماهاى خوب را از سينى مى چينيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قيامت بر پا نشود،مگر آن گاه كه خورشيد از مغرب طلوع كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از نشانه هاى فرا رسيدن زمان قيامت، اين است كه قرآن خوانان بسيارند و فقيهان اندك. فرمانروايان فراوانند و مردمان امين و امانتدار اندك. باران بسيار مى بارد، اما گياهان اندك مى رويند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى مردم! همانا پيشاپيش قيامت امورى دشوار و هول و هراسهايى بزرگ و زمانه اى سخت است. در آن زمان ستمگران زمامدار مى شوند و نابكاران منصب دار، امر كنندگان به معروف مورد ستم واقع مى شوند و نهى كنندگان از منكر، تحت فشار قرار مى گيرند. پس ايمان را براى آن روز آماده سازيد و بر آن سخت شكيبايى ورزيد و آن را به كار نيك و شايسته پناهنده سازيد و جانها را بر [پذيرش ]آن مجبور گردانيد، تا به نعمت جاويدان دست يابيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قيامت بر پا نشود، مگر براى آفريدگان بد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قيامت بر پا نشود، مگر براى مردمان بد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از بدترين مردمان كسانى هستند كه در زمان حيات خود قيامت را دريابند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : از خدا بترسيد، اى بندگان خدا! زيرا كه دنيا همه شما را از يك راه مى برد [و با شما همان مى كند كه با گذشتگان كرد] و شما و زمان قيامت به يك ريسمان بسته هستيد و گويا قيامت نشانه هاى خويش را آشكار ساخته و پرچمهايش را نزديك كرده است.
نمایش منبع
تفسير نور الثقلين : درباره آيه «پس چشم به راه روزى باش كه آسمان، دودى آشكار بياورد» ـ : درباره اين دود اختلاف نظر است. به قولى آن دودى است كه، پيش از بر پا شدن قيامت، از آسمان مى آيد و در گوشهاى كفّار داخل مى شود، تا جايى كه سر هر يك از آنها مانند كلّه پخته و بريان شده مى گردد و مؤمن از آن [دود] در حدّ زكام آسيب مى بيند؛ زمين سراسر همچون خانه اى مى شود كه طعمه حريق شده و در آن هيچ سوراخ و شكافى نيست. اين وضع چهل روز ادامه مى يابد. اين قول از على و ابن عباس و حسن روايت شده است .حديث
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838