کتابخانه احادیث شیعه

قوى ترين مردم

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پهلوانى، به زمين زدن حريف نيست. بلكه پهلوان كسى است كه در هنگام خشم خويشتندار باشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پهلوان تمام عيار، پهلوان تمام عيار، پهلوان تمام عيار، كسى است كه به خشم آيد و خشمش بالا گيرد و چهره اش سرخ گردد و مو بر بدنش راست شود، اما خشم خود را مغلوب كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ وقتى عدّه اى را ديد كه سنگى را پرتاب مى كنند ـ فرمود : قوى ترين شما، كسى است كه به هنگام خشم خود دار باشد و با تحمل ترين شما كسى است كه با وجود قدرت داشتن [بر انتقام]، گذشت كند.
نمایش منبع
بحار الأنوار : روزى پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : اى مردم! به نظر شما پهلوان كيست؟ عرض كردند : شخص نيرومند و پر زورى كه پهلويش به خاك رسانده نشود. حضرت فرمود : اما پهلوان واقعى آن كسى است كه شيطان به دلش مشت كوبد و خشمش بالا گيرد و خونش به جوش آيد، اما خدا را ياد كند و با بردبارى، خشم خود را بر زمين كوبد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : قويترين مردم، كسى است كه با بردبارى بر خشم خود چيره شود.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : هيچ قدرتى مانند جلوگيرى از خشم نيست.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله بر عدّه اى گذشت كه مشغول بالا بردن سنگى بودند. پرسيد : چه مى كنيد؟ عرض كردند : زور آزمايى مى كنيم. حضرت فرمود : آيا مى خواهيد به شما بگويم كه قويترين و پهلوانترين شما كيست؟ عرض كردند : آرى، اى پيامبر خدا. حضرت فرمود : قويترين و پهلوانترين شما، كسى است كه هرگاه خوشحال باشد، دست به گناه و نادرستى نيالايد و هرگاه به خشم آيد، خشمش او را از گفتن حق دور نگرداند و هرگاه قدرت پيدا كند، چيزى را به ناحق نگيرد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838