کتابخانه احادیث شیعه

آمرزش خواهى و افزايش روزى

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس زياد آمرزش بخواهد، خداوند از هر غمى براى او گشايشى قرار دهد و از هر تنگنايى برونشوى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : آمرزش خواهى، روزى را مى افزايد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : استغفار كن تا روزى داده شوى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خداوند سبحان، آمرزش خواهى را سبب فزونى روزى و رسيدن رحمت به خلق قرار داده و فرموده است : «از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد كه او بسى آمرزنده است» پس، رحمت خدا بر كسى كه به توبه روى آورد و گذشتن از گناهش را بخواهد و پيش از مرگش كارى بكند.
نمایش منبع
كنز العمّال : عربى باديه نشين از سختى زندگى و تنگدستى و عيالوارى نزد على عليه السلام شِكوه كرد حضرت فرمود : بر تو باد استغفار كردن؛ زيرا خداى عزّ و جلّ مى فرمايد : «از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد كه او بسى آمرزنده است» تا آخر آيه
آن مرد بعد از مدّتى نزد امام عليه السلام برگشت و عرض كرد : يا امير المؤمنين! من از درگاه خدا بسيار آمرزش طلبيدم، اما گشايشى در كار خود نمى بينم! حضرت فرمود : شايد راه درست استغفار كردن را نمى دانى. عرض كرد : به من ياد دهيد. حضرت فرمود : نيّت خويش را خالص گردان و از پروردگارت اطاعت كن و بگو : «اللهم انى استغفرك من كلّ ذنب قوى عليه بدنى بعافيتك··· صلّ على خيرتك من خلقك محمّد النبى و آله الطيّبين الطاهرين، و فرّج عنّى···»
آن عرب باديه نشين گويد : من بدين سان بارها استغفار كردم و خداوند اندوه و تنگدستى را از من بر طرف ساخت و روزيم را گشايش داد و رنج و محنتم را زدود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838