کتابخانه احادیث شیعه

آمرزش خواهى و افزايش روزى

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس زياد آمرزش بخواهد، خداوند از هر غمى براى او گشايشى قرار دهد و از هر تنگنايى برونشوى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : آمرزش خواهى، روزى را مى افزايد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : استغفار كن تا روزى داده شوى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خداوند سبحان، آمرزش خواهى را سبب فزونى روزى و رسيدن رحمت به خلق قرار داده و فرموده است : «از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد كه او بسى آمرزنده است» پس، رحمت خدا بر كسى كه به توبه روى آورد و گذشتن از گناهش را بخواهد و پيش از مرگش كارى بكند.
نمایش منبع
كنز العمّال : عربى باديه نشين از سختى زندگى و تنگدستى و عيالوارى نزد على عليه السلام شِكوه كرد حضرت فرمود : بر تو باد استغفار كردن؛ زيرا خداى عزّ و جلّ مى فرمايد : «از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد كه او بسى آمرزنده است» تا آخر آيه
آن مرد بعد از مدّتى نزد امام عليه السلام برگشت و عرض كرد : يا امير المؤمنين! من از درگاه خدا بسيار آمرزش طلبيدم، اما گشايشى در كار خود نمى بينم! حضرت فرمود : شايد راه درست استغفار كردن را نمى دانى. عرض كرد : به من ياد دهيد. حضرت فرمود : نيّت خويش را خالص گردان و از پروردگارت اطاعت كن و بگو : «اللهم انى استغفرك من كلّ ذنب قوى عليه بدنى بعافيتك··· صلّ على خيرتك من خلقك محمّد النبى و آله الطيّبين الطاهرين، و فرّج عنّى···»
آن عرب باديه نشين گويد : من بدين سان بارها استغفار كردم و خداوند اندوه و تنگدستى را از من بر طرف ساخت و روزيم را گشايش داد و رنج و محنتم را زدود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838