کتابخانه احادیث شیعه

علوم و اخبار موجود در قرآن

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه خواهان علم پيشينيان و آيندگان، از اول تا به آخر دنيا است، در قرآن كند و كاو كند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : در قرآن، اخبار پيشينيان و اخبار آيندگان و حكم مورد نياز شما آمده است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بدانيد كه در قرآن علوم مربوط به آينده و سخن از گذشته و داروى درد شما و آنچه مايه نظم و سامان ميان شماست، وجود دارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : اخبار مربوط به شما و پيشينيان و آيندگان شما و خبرهاى آسمانها و زمين، در اين قرآن است و اگر كسى نزد شما آيد و از آنها آگاهتان كند، بي گمان شگفت زده خواهيد شد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هيچ موضوعى نيست كه دو نفر در آن اختلاف نظر پيدا كنند، مگر اين كه ريشه [پاسخ ]آن در كتاب خداوند عزّ و جلّ هست، اما خِردهاى مردم به آن نمى رسد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838