کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

سفارش هاى آن حضرت به هنگام وفات

امام على عليه السلام : سفارش من به شما اين است كه چيزى را شريك خداوند نسازيد و سنّت محمّد صلى الله عليه و آله را تباه نگردانيد. اين دو ستون را برپا داريد و اين دو چراغ را برافروزيد، ديگر نكوهشى متوجّه شما نخواهد شد!
نمایش منبع
امام على عليه السلام : فرزندم! به تو سفارش مى كنم كه نماز را در وقتش بخوانى، و زكات را به موقع به اهلش برسانى، و هنگام شبهه خاموش مانى، و تو را از شتابزدگى در گفتار و كردار باز مى دارم، و خاموشى گزين تا به سلامت مانى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : مؤمنان را به گواهى دادن به اينكه هيچ خدايى جز خداوند يگانه بى شريك نيست و محمّد بنده و فرستاده اوست، سفارش مى كنم···
و سپس، اى حسن! تو و همه فرزندانم و خاندانم و همه مؤمنانى را كه اين نامه من به آنها مى رسد، سفارش مى كنم به اينكه از پروردگارتان، خدا، پروا كنيد و جز در حال مسلمانى نميريد و همگى به ريسمان خداوند چنگ زنيد و پراكنده نشويد؛ زيرا من از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمايد: «با يكديگر در صلح و آشتى به سر بردن، برتر از همه نماز و روزه هاست و عامل هلاكت و براندازى دين همانا اختلاف و دشمنى با يكديگر است» و لا قوّة الاّ باللّه .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در سفارش به فرزند بزرگوارش حسن عليه السلام ـ فرمود: تو را سفارش مى كنم به تقواى الهى و برپا داشتن نماز··· تو را سفارش مى كنم به گذشت از گناه و خطا[ى مردم ]و فرو خوردن خشم و صله رحم و بردبارى در برابر نادان و آگاه شدن در دين و درنگ و تأمل در كارها و ياد كرد و مواظبت بر قرآن و حُسن همسايگى و امر به معروف و نهى از منكر و دورى كردن از همه زشتى ها در هر كارى كه نافرمانى خدا باشد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838