کتابخانه احادیث شیعه

نهى از دوست نداشتن دختران

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : دختران را بد ندانيد؛ زيرا آنها مونس هاى گرانبهايى هستند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هركه دخترى داشته باشد و او را نيكو تربيت كند و به خوبى آموزش دهد و از نعمت هايى كه خداوند ارزانيش كرده او را به وفور بهره مند سازد، آن دختر براى وى بازدارنده اى در برابر آتش دوزخ خواهد بود.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اين دخترانند كه دلسوز و مددكار و با بركتند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس كه برايش دختر به دنيا آيد و او را اذيّت نكند و حقيرش نشمارد و فرزندان ـ يعنى پسران ـ خود را بر او ترجيح ندهد، خداوند به واسطه آن دختر او را به بهشت مى برد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چه خوب فرزندانى هستند دخترانِ با حيا. هر كس يكى از آنها را داشته باشد، خداوند آن دختر را براى او مانعى در برابر آتش دوزخ قرار مى دهد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند تبارك و تعالى به زنان مهربانتر از مردان است. هيچ مردى نيست كه زنى از محارم خود را خوشحال سازد، مگر اينكه خداوند متعال در روز قيامت او را شادمان گرداند.
نمایش منبع
الكافى : مردى در خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله بود كه خبر به دنيا آمدن فرزندش را به او دادند. رنگش دگرگون شد. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: تو را چه شد؟ عرض كرد: خير است. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: بگو. عرض كرد: وقتى از خانه بيرون آمدم همسرم درد زايمان داشت و حالا برايم خبر آوردند كه دختر زاييده است. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: سنگينى اش بر روى زمين است و سايه بانش آسمان و روزى دهنده اش خدا و او يك دسته گل است كه تو او را مى بويى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هرگاه به رسول خدا صلى الله عليه و آله مژده مى دادند كه برايش دخترى به دنيا آمده است، مى فرمود: دسته گل است و روزيش را خداوند عزّ و جلّ مى دهد.
نمایش منبع
الكافى : امام صادق عليه السلام به مردى كه از به دنيا آمدن دخترى براى خود ناراحت بود فرمود : به من بگو، آيا اگر خداوند تبارك و تعالى به تو وحى مى كرد كه: «من برايت انتخاب كنم يا خودت انتخاب مى كنى» چه مى گفتى؟ عرض كرد: مى گفتم: پروردگارا! تو برايم انتخاب كن. حضرت فرمود: حالا هم خدا براى تو انتخاب كرده است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ به جارود بن منذر ـ فرمود : شنيده ام از اينكه دخترى برايت زاده شده است ناراحتى! از او به تو زيانى نمى رسد، گل خوشبويى است كه مى بويى و روزيش هم تضمين شده است، پيامبر خدا صلى الله عليه و آله داراى چند دختر بود!
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : دختران حَسَنه هستند و پسران نعمت، براى حسنات پاداش داده مى شود و از نعمت ها بازخواست مى گردد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : پسران نعمتند و دختران حسنه، و خداوند از نعمت ها بازخواست مى كند و براى حسنات پاداش مى دهد.
نمایش منبع
الكافى ـ به نقل از ابراهيم كرخى از يكى از اصحاب موثّق ما ـ : من در مدينه ازدواج كردم. حضرت صادق عليه السلام به من فرمود: چگونه ديدى؟ عرض كردم: هر خير و خوبى اى كه هر مردى در زن مى بيند، من هم در او ديدم، ليكن به من خيانت كرد! فرمود: چه خيانتى؟ عرض كردم: دختر زاييد. فرمود: به نظر مى رسد كه از دختر خوشت نمى آيد. خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد: «شما نمى دانيد پدران و پسرانتان كدام يك براى شما سودمندترند».
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838