کتابخانه احادیث شیعه

ابو سعيد خدرى

عطيّه به نقل از ابو سعيد خدرى: پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود: اين آيه در حقّ پنج تن نازل شده است: در حقّ من، در حقّ على و حسن و حسين و فاطمه: «اِنَّما يُريد اللّه ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ البيتِ ويُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً» .
نمایش منبع
عطيّه عوفى به نقل از ابو سعيد خدرى و او به نقل از پيامبر در باره اين سخن پروردگار: «انّما يريدُ اللّه ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ البيتِ ويُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً» آورده است كه: پيامبر خدا صلي الله عليه و آله على، فاطمه، حسن و حسين را گرد آورد و سپس كساء را بر روى ايشان كشيد و فرمود: اينان اهل بيت من هستند، خدايا! هر گونه پليدى را از آنها دور كن و كاملاً پاكشان گردان. امّ سلمه كه بر در خانه بود عرض كرد: يا رسول اللّه ! آيا من از ايشان نيستم؟ فرمود: تو بر خير و نيكى هستى، يا فرمود: تو به سوى خير و نيكى روانى.
نمایش منبع
ابو ايّوب صيرفى: از عطيّه عوفى شنيدم كه مى گفت از ابو سعيد خدرى درباره آيه: «انّما يريدُ اللّه ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اهل البيتِ ويُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً» پرسش كرده است و او در پاسخ عطيه گفت كه اين آيه در حقّ پيامبر خدا صلي الله عليه و آله ، على، فاطمه، حسن و حسين نازل شده است.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838