کتابخانه احادیث شیعه

كان دانش

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : ما اهل بيت، كليدهاى رحمت و جايگاه رسالت و محلّ آمد و شد فرشتگان و كان دانش هستيم.
نمایش منبع
حميد بن عبداللّه بن يزيد مدنى: نزد پيامبر صلي الله عليه و آله ، درباره يكى از داوريهاى على بن ابى طالب سخن به ميان آمد. پيامبر صلي الله عليه و آله به شگفت آمد و فرمود: سپاس خدايى را كه حكمت را در ميان ما اهل بيت نهاد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : ما درخت نبوّت و فرودگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و كانهاى دانش و سرچشمه هاى حكمت هستيم. يار و دوستدار ما رحمت را چشم مى كشد و دشمن و كينه توز ما يورش را انتظار بَرد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در خطبه اى براى مردم مدينه ـ : آگاه باشيد، سوگند به خدايى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد، اگر دانش را از كانش برگيريد و آب را با گواراييش بنوشيد و خير را از جايگاهش بيندوزيد و راه روشن را در پيش گيريد و در پيمودن حقّ، مسير آن را بپيماييد، راهها بر شما هويدا شود و نشانه ها بر شما رخ نمايد و اسلام براى شما پرتو افشانى كند.
نمایش منبع
امام حسين عليه السلام : ما نمى دانيم چرا مردم كينه ما را مى جويند! در حالى كه ما خانه رحمت و درخت نبوّت و كان علم و معرفتيم.
نمایش منبع
امام سجاد عليه السلام : چرا مردم كينه ما را مى جويند؟! در حالى كه به خدا سوگند ما درخت نبوّت و خانه رحمت و كان علم و معرفت و مكان آمد و شد فرشتگانيم.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : آگاهى از كتاب خداوند عزّوجل و سنّت پيامبر او صلي الله عليه و آله در دل مهدى ما مى رويد، چنان كه كشت و زرع به بهترين شكل آن. پس اگر كسى از شما مانْد تا او را ببيند بايد هنگام ديدن او بگويد: سلام بر تو اى اهل خانه رحمت و نبوّت و كان دانش و جايگاه رسالت.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام : شَجَرَةٌ أصلُها رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله ، وفَرعُها أميرُ المُؤمِنينَ عَلِيٌّ عليه السلام ، وأغصانُها فاطِمَةُ بِنتُ مُحَمَّدٍ عليهاالسلام ، وثَمَرَتُهَا الحَسَنُ والحُسَينُ عليهماالسلام ، فَإِنَّها شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ ، ونَبتُ حديث الرَّحمَةِ ، ومِفتاحُ الحِكمَةِ ، ومَعدِنُ العِلمِ ، ومَوضِعُ الرِّسالَةِ ، ومُختَلَفُ المَلائِكَةِ ، وموضِعُ سِرِّ اللّه ِ ووَديعَتِهِ ، والأَمانَةُ الَّتي عُرِضَت عَلَى السَّماواتِ والأَرضِ ، وحَرَمُ اللّه ِ الأَكبَرُ ، وبَيتُ اللّه ِ العَتيقُ وحَرَمُهُ حديث .
امام باقر عليه السلام : درختى كه ريشه آن، رسول خدا و شاخه آن، اميرالمؤمنين على عليه السلامو نوشاخه هاى آن فاطمه، دخت محمّد صلي الله عليه و آله و ميوه هاى آن حسن و حسين است، درخت نبوّت است كه روييده رحمت و كليد حكمت و كان معرفت و جايگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و موضع سرّ و سپرده الهى و امانتى است كه بر آسمانها و زمين عرضه شده و پردگيان بزرگ خدا و بيت و حرم قديم اوست.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : چون زوال ظهر مى شد على بن الحسين عليه السلامنماز مى گزارْد و سپس دعا مى كرد و پس از آن بر پيامبر صلي الله عليه و آله چنين درود مى فرستاد: خدايا درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد كه درخت نبوّت و جايگاه رسالت و مكان آمد و شد فرشتگان و كان علم و معرفت و اهل بيت وحى هستند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام هادی علیه السلام:

مَن أطاعَ الخالِقَ لَم يُبالِ سَخَطَ المَخلوقِينَ؛

هر كه از آفريدگار فرمان بَرد، از خشم آفريدگان پروا ندارد.

گزیده تحف العقول، ح265

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838