کتابخانه احادیث شیعه

اهل بيت در قرآن و حديث ج1

امام صادق عليه السلام : ده فرمان موسى و عصاى او نزد ماست و ما وارثان پيامبران هستيم.
نمایش منبع
ابوبصير به نقل از امام صادق عليه السلام: امام عليه السلام به من فرمود: اى ابا محمّد! همانا خداوند عز و جل به پيامبران چيزى نداده است كه به محمّد صلي الله عليه و آله نداده باشد. امام عليه السلامفرمود: خداوند هر آن چه به پيامبران داده به محمّد صلي الله عليه و آله نيز بخشيده است و نزد ماست صحفى كه خداوند درباره آن مى فرمايد: «صُحُف ابراهيم و موسى» . عرض كردم: قربانت گردم، همان لوحها؟ فرمود آرى.
نمایش منبع
امام كاظم عليه السلام ـ در حديث بريه (بريهة) كه از ايشان پرسيد: تورات، انجيل و كتب پيامبران از كجا به شما رسيده است ؟ ـ فرمود : اين كتابها از ايشان به ما به ارث رسيده است. ما هم آنها را چنانكه ايشان مى خوانده اند مى خوانيم و به آنها اعتقاد داريم چنان كه آنها اعتقاد داشته اند. خداوند در زمين حجّتى قرار نمى دهد كه پيرامون مسأله اى از او پرسش كنند و او بگويد: نمى دانم.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : صحف ابراهيم و موسى به رسول خدا صلي الله عليه و آله رسيد و پيامبر آنها را نزد على به امانت نهاد و على به حسن و حسن به برادرش حسين و حسين به على بن الحسين و على بن الحسين به محمّد بن على و پدرم به من امانت داد و آنها نزد من بود و من آنها را نزد فرزندم كه هنوز كودك است به امانت نهادم و آنها هم اينك نزد اوست.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عَبدُ اللّه ِ بنُ سِنانٍ عَن أبي عَبدِاللّه ِ عليه السلام أنَّهُ سَأَلَهُ عَن قَولِ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ: «ولَقَد كَتَبنا فِي الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ حديث » مَا الزَّبورُ ومَا الذِّكرُ؟ قال: الذِّكرُ عِندَ اللّه ِ حديث ، والزَّبورُ الَّذي اُنزِلَ عَلى داودَ ، وكُلُّ كِتابٍ نَزَلَ فَهُوَ عِندَ أهلِ العِلمِ ، ونَحنُ هُم حديث .
عبداللّه بن سنان به نقل از امام صادق مى آورد كه از حضرت عليه السلامدرباره آيه شريفه «و پس از ذكر در زبور نوشتيم» و اين كه «زبور» و «ذكر» چيست پرسش كرد . حضرت عليه السلام فرمود: ذكر، نزد خداست و زبور، همان كتابى است كه بر داود نازل شد و هر كتابى كه نازل شود نزد اهل علم است كه ماييم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838