کتابخانه احادیث شیعه

374 ـ تشويق به جهاد

صفحه اختصاصي حديث و آيات قرآن:
(يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ) .
حديث
(قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ . . . أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللّه ِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتّى يَأْتِيَ اللّه ُ بِأَمْرِهِ واللّه ُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقِينَ) . حديث
«اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنها سخت بگير. جايگاهشان جهنم است و بد سرانجامى است».
«بگو: اگر پدرانتان و فرزندانتان . . . براى شما از خدا و پيامبرش و جهاد در راه او دوست داشتنى ترند، درنگ كنيد تا خدا فرمان خويش بياورد و خدا گروه فاسقان را هدايت نمى كند».
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن ماتَ ولَم يَغْزُ ، ولَم يُحدِّثْ بهِ نَفسَهُ ، ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ . حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كسى كه جهاد نكرده ياآرزوى جهاد نداشته باشد و بميرد به نوعى نفاق مرده است.
نمایش منبع
مستدرك الوسائل: مردى براى عبادت خدا به كوهى رفت و خانواده اش او را نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آوردند. پيامبر او را از اين كار نهى كرد و فرمود: اگر مسلمان يك روز در ميدانى از ميدانهاى جهاد پايدارى ورزد برايش از چهل سال عبادت كردن بهتر است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : همانا جهاد يكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولياى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوى و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : جهاد ستون دين و راه روشن نيكبختان است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگ داشت و يارى خود و ياور خود قرارش داد. به خدا سوگند كار دنيا و دين جز با جهاد درست نمى شود.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : همانا جهاد شريفترين كارهابعد از اسلام است. جهاد مايه پايدارى دين است و علاوه بر آن كه عزّت و اقتدار مى آورد اجرى بزرگ دارد. جهاد، سخت است و پاداش دار و در آن نويد بهشت است پس از شهادت.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : در نامه اى به كارگزار خود مخنف ، نوشت : همانا جهاد كردن با كسى كه به سبب بيزارى از حق ، از آن روى گردانده و كورى و گمراهى را برگزيده و درخوابِ آن فرو رفته ، بر آگاهان واجب است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838