کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

995 ـ نهى از افكندن كار امروز به فردا

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى ابوذر! زنهار كه بر اثر آرزو ، كار امروز را به فردا فكنى ؛ زيرا كه تو در امروز به سر مى برى نه در فردا ؛ چه اگر فردايى براى تو بود ، در فردا نيز چنان باش كه امروز بوده اى و اگر فردايى در كار نبود به خاطر كوتاهى كردن دركار امروزت پشيمان نشوى .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در نامه اى به يكى از ياران خود ـ نوشت : آنچه را از عمر تو باقى مانده است ، درياب و مگو : فردا و پس فردا ؛ زيرا پيشينيان تو به سبب تكيه كردن به آرزوها و امروز و فردا كردن هلاك شدند ؛ چرا كه فرمان خدا (مرگ) ناگهان اين غافلان را در رسيد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هركس كه مهلتش به سر آيد [براى جبران گذاشته] مهلتى مى طلبد، و به هركس كه مهلتى داده شود در انجام كار، امروز و فردا مى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : چونان كسى مباش كه بدون عمل، به آخرت اميدوار است و به سبب آرزوى دراز، توبه را تأخير مى اندازد . . . اگر شهوتى برايش پيش آيد گناه را پيش افكند و توبه را پس اندازد .
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ در مناجات با خدا ـ گفت : مرا در گريستن بر خودم يارى رسان ؛ زيرا كه با امروز و فردا كردن و آمال و آرزوها عمر خويش را بر باد فنا داده و از آنها شده ام كه به خير و نجات خود اميدى ندارند .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : زنهار از افكندن كار امروز به فردا ؛ زيرا اين كار دريايى است كه مردمان در آن غرق و نابود مى شوند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : به تأخير انداختن توبه، فريفتگى است، و امروز و فردا كردنِ بسيار، سرگشتگى .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838