کتابخانه احادیث شیعه

13. راز خوش بختى و بدبختى

هر كس از هدايت من پيروى كند، نه گمراه مى شود و نه بدبخت مى گردد. و هر كس از ياد من روى بگرداند، در حقيقت، زندگى سخت و تنگى خواهد داشت و روز قيامت، او را نابينا محشور مى كنيم.
نمایش منبع
خداى ـ عزّ و جلّ ـ به موسى عليه السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت، شاد مشو و در هيچ حالى مرا فراموش مكن؛ زيرا با زيادى ثروت، گناهان فراموش مى شود و از ياد بردن من، قساوت قلب مى آورد.
نمایش منبع
خوشا به سعادت كسى كه از خيرخواهى كه او را هدايت مى كند، اطاعت نمايد و از گمراهى كه به هلاكتش مى اندازد، دورى كند.
نمایش منبع
پرخورى و شكم بارگى، مستىِ سيرى، غرور ثروت و قدرت، از جمله عوامل بازدارنده از عمل صالح و كاهلى در آن هستند و ياد خدا را از خاطر انسان مى بَرند.
نمایش منبع
مؤمنان واقعى، همان آگاهان از دين هستند، اهل انديشيدن و درس گرفتن اند. شنيده هاى دنيايى، گوش آنها را از شنيدن نام خدا، كر نمى كند، ديدن زرق و برق دنيا، چشم آنان را از ديدن نشانه هاى خدا، كور نمى سازد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838